Älskade, knasiga, lilla ponny

Idag åkte jag till stallet på förmiddagen. Connie var ute i hagen så jag passade på att putsa hennes träns lite grand. Sedan gick Mattias och Åsa och tittade till henne - hon har ett sår från betet på insidan av bakbenet, som hon rivit upp igen. Jag ställde upp henne i spolspiltan och sköljde av det. Det tyckte hon inte riktigt om, gick och steppade och "råkade" trampa på slangen. Haha, knasponny...
Kan ju dock  vara så att hon faktiskt hade ganska ont, men jag hoppas att det blir bättre så snabbt som möjligt.
 
Sedan ryktade jag henne, fixade manen och svansen riktigt noggrant (där är ju dock inte så mycket man kvar, eftersom dem har ryckt den). Stod och myste med henne också såklart, och det verkade hon också uppskatta. Hann dock inte rykta så noggrant som jag hade velat eftersom hästarna skulle ha mat, men hon blev jättefin ändå. Hon var jättego och glad, och stod och gäspade nästan hela tiden...
Hon var dock lite irriterad på flugorna, men det fungerade med pälsglans - så då blev det lite bättre.
 
Söta, fina, goa ponny!
 
 
 



0 Kommentarer till "Älskade, knasiga, lilla ponny"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0