Att fota...

...är något som jag verkligen tycker om. Speciellt hästar och djur, men annat också. Jag och mamma har en liten Nikon, antagligen en digitalkamera, eller något. Den använder jag mig väldigt mycket av, och det har faktiskt blivit riktigt bra bilder - utomhus i alla fall...
 
 
I början fick vi dock inte rätt på den. Den krånglade med inställningar, och ville inte fokusera - men nu har jag faktiskt början få rätt på den, och har fått till riktigt fina bilder. Jag brukar ju fota med mobilen också, och dem bilderna blir också bra men inte lika skarpa.
 
Jag brukar autofixa de bilder jag tycker blir bra, så att det blir finare ljus på dem. Men jag sätter inte stämpel eller så på bilderna, för det gör inte så mycket om någon lånar dem, så länge dem frågar. Sen är det väl alltid sånna som tar utan att fråga, men varför ska jag sitta i timmar och fixa stämpel bara för att dem inte ska sno dem? Nej tack, jag vet ju ändå själv att det är jag som tagit dem.
 
Den här bilden är jag riktigt nöjd med. Den har jag tagit på betet.
Den fokuserar så fint på Liva, och även fast hon rör sig är den riktigt skarp. Den är tagen i motljus, vilket blir jättefint med fokuseringen.
 
Den här bilden tycker jag också mycket om. Det är lite zoom på den, men det är ändå skarp och fin - och den fokuserar ändå på Connie. Jag tycker också om att man inte kan se tråden på staketet till hagen, alla bilder blir nog finare då. Jag tycker också om den ganska mycket just för att Connie ser så glad ut.
 
Den här bilden är jättesöt! Den är på Morgan och Lobo, och den är tagen i precis rätt ögonblick... För dem är inte bästisar annars, precis.
Att tråden är med kan ju inte hjälpas, den förstör kanske lite - men inte så mycket.
 
Den här bilden tycker jag också om. Den var inte enkel att få till, och det blev många landningsbilder istället. Men det här är faktiskt ganska fin tycker jag...
 
Det här är en av mina absoluta favoriter på Clemmie. Den har fint ljus - och Clemmie ser så glad ut! Alla bilder blir finare då.
Den är också riktigt skarp, fast än det är lite zoom på den.
 
Jag har fått till många lyckade bilder - men här var några av de finaste sommarbilderna!



0 Kommentarer till "Att fota..."

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0