Höstterminen

När höstterminen kör igång kommer jag förhoppningsvis bara rida Connie - precis som innan. Men det är en stor ridskola, och jag vet att det är näst intill omöjligt. Det är ganska jobbigt att inte få ha henne för mig själv, men jag har ju inte precis något val. Men jag kan ju ändå umgås med henne - och det kommer jag att göra, så ofta jag kan!
 
Inför höstterminen hoppas jag verkligen att Connie får vara kvar på ridskolan, så länge som möjligt.
Jag vill utvecklas ännu mer med henne, och förhoppningsvis tävla. Det är mitt främsta mål för terminen - att hopptävla henne. Det behöver inte vara så högt, 70-80 helst - nu till en början.
Jag tycker om höstterminen, jag vet egentligen inte varför, men det är mysigt - sålänge det inte blir för kallt.
Men jag hoppas dock på mer tur än förra hösten, då det var då Timon skadade sig.
 
Till vintern är det också ett ganska långt uppehåll, med vinterlovet på två veckor. Men det brukar vara uthyrningar och sådant - och kanske någon tävling, så jag kommer kunna vara i stallet ganska mycket.
 
 
Blev ett ganska kort inlägg, men det funkar väl det också?
Men sommaren är ändå bäst...



0 Kommentarer till "Höstterminen"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0