Min drömponny

-Tidsinställt-
 

Jag har så länge jag kan minnas alltid tyckt extra mycket om welshponnyer - och såklart skulle min drömponny vara en welshponny/welsh partbreed. Jag vet egentligen inte varför jag tycker så mycket om welshponnysar, men jag tycker att dem har så himla vackra huvud, och dem jag träffat har haft väldigt starka, envisa men härliga personligheter...
 
Jag föredrar dressyr, men tycker att det är väldigt roligt att hoppa ibland. Jag tycker också att det är mysigt att rida ute. Jag hade nog velat ha en hopponny som jag skulle kunna utbilda i dressyr, och utbilda vidare i hoppningen - eller tvärtom (en dressyrponny att utbilda i hoppning...). Jag hade nog helst velat ha en lite yngre ponny, som jag kan utvecklas tillsammans med. En ponny jag får jobba med - inte bara sitta och "åka" häst, liksom.
 
Utseendemässigt är egentligen absolut inte viktigt - inte rasen heller, men welsh är ju min favoritras. Men ag går väldigt mycket efter känsla, det viktigaste är att klicka med ponnyn, att skapa ett band och bli kompisar. Man ska kunna lita på sin ponny, och tvärtom.
 
I ridningen så föredrar jag faktiskt heta ponnyer. Haha, då menar jag inte hästar som sticker så fort dem har chansen eller så, utan ponnyer som har bjudningen naturligt - hellre för mycket än för lite. Men det viktigaste är som sagt att man har kul tillsammans - från hästryggen också!
 
Jag skulle vilja ha en ponny med mycket personlighet, men som är villig att lära sig, och är samarbetsvillig. Man kan såklart inte vänta sig att ponnyn varje dag ska kunna gå som en klocka, alla har ju dåliga dagar.  Men om man inte är samspelt med hästen fungerar inget, och då försvinner det roliga. Jag söker inte en ponny jag kan ta till SM eller tävla de högre klasserna, men inte heller en ponny som jag bara rider runt på. Nej, nej - absolut inte..! Jag vill kunna sätta mål och som sagt utvecklas.
 
Connie är min drömponny nu, underbar och världens goaste!



1 Kommentarer till "Min drömponny"
Mummy skriver:

Tror att det, när det är dags, blir "rätt" ponny för dig...

Datum: 2012-08-26 Tid: 17:32:17

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0