Småseg men glad ponny

Idag var jag i stallet vid halv elva. När jag kom insåg jag hur mycket jag verkligen saknat Connie på en vecka. Myste lite extra med henne, och ryktade och pysslade med henne. Hon var duktig och go som vanligt!
 
Ridpasset idag gick ut på att få hästarna låga i formen och mjuka i båda varven. Vi skulle rida på en mindre fyrkant och göra volter utåt på kortsidorna. Connie var småseg och lite stel i början, men när jag galopperat fram henne piggnade hon till lite grand. I galoppen tog hon bettet bra och gav ett bra stöd. Hon galopperade på med stora steg, men jag fick jobba lite med att hålla igång den galoppen.
 
När vi började med övningen tyckte hon att det var väldigt jobbigt att verkligen behöva trampa under sig. Volterna gick dock över förväntan - då var det inte några problem att trampa under sig! Volterna brukar hon tycka är lite jobbigt, men idag jobbade hon på rikigt bra. Jag kunde verkligen samla ihop henne och ställa henne inåt, för att sedan mjukt ställa om. Hon var riktigt duktig och tog bettet utan att hänga fast i det.

  Hon mjuknade i hela kroppen mot slutet och travade på bra med lite längre steg. Vi avslutade passet med en skrittrunda ut runt hagarna. Connie fick gå på långa tyglar och skritta av i ett tempo hon valde själv. Hon tycker att det är roligt att komma ut, så hon gick som vanligt med kvicka steg och öronen spetsade!
 
Jag är överlag nöjd med passet, även om det inte är ett av de bästa vi haft.
 
Bild på en go & glad ponny!



0 Kommentarer till "Småseg men glad ponny"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0