Tio saker du inte visste om mig

  • Ibland har vi knappt något täckning i huset, men ibland behöver man bara gå ut en it i skogen för full täckning. Jag brukar skicka något sms till mamma när jag har full täckning (finns det på ett ställe där jag brukar rida) för att skriva att jag är okej och var jag är.
 
  • Jag tycker bättre om brunt läder än svart - på de flesta hästarna. Vissa hästar passar ju inte alls i brunt, men både Connie och Rocky passar helt klart bättre i brunt. När vi köpte Rocky fick vi en svart sadel till och två träns varav ett var brunt och ett var svart. Hans gamla ägare red för det mesta med det bruna och det gjorde jag också. Sedan köpte vi en brun sadel som är jättefin på honom! Vi har köpt en brun sadelgjord som vi snart ska prova och vi ska även köpa in bruna stigläder. Connie har brun (naturbrun) sadel, svart träns och svart martingal. Nej, nej - det gillar jag inte. Jag han inte sett Connie med brunt träns, men jag tror att hon skulle bli jättefin i det! Det är helt klart snyggast att ha samma färg på utrustningen (sadel, martingal, träns osv.) - svart som brunt läder.
 
  • Under året har jag letat allt från sommarponny, sköthäst (ponny), medryttarponny och foderponny. När vo flyttade kunde jag dock få leta egen ponny, men Rocky hittade vi inte via annons - utan hans ägare kontaktade mig för att hon sett min annons.
 
  • Det högsta jag har hoppat är 1,05 med Timon. De gjorde jag på en uthyrning under vinterlovet typ förra året. Vi brukar inte få hoppa på uthyrningar men vi var några stycken som red och då fick vi hoppa. Jag var överlycklig efteråt, haha. Under samma uthyrning med Timon hoppade jag också 80 barbacka med honom - vilket var rekord då, också. Den slog jag under vårterminen, jag hoppade Roy barbacka och efter att han stannat en gång flg vi över 90 centimeter. Jag var jätteglad!
 
  • När jag var liten (typ 3-5 år) hade jag en "lufthäst". Det var en linfux, ett b-ponnysto som hette Fern. Hon var döpt och egentligen var det samma häst som då var min favorit på ridskolan. Tyvärr fick hon för några år sedan fång och var tvungen att avlivas.
 
  • Jag älskar Sims 3, haha. När jag får tid (och lust) spelar jag gärna någon timme eller två. Jag har precis installerat det på min nya dator och grafiken på den är grym! Jag är ju van vid att få spela antingen på min gamla dator som inte klarade av högsta inställningen på grafiken (som nu är på lagning eftersom den la av..) eller mammas dator som blir överhettad och dampar när man spelat typ två minuter.
 
  • Jag älskar musik! Jag lyssnar på musik nästan hela tiden - allt blir roligare då. Jag lyssnar för det mesta på olika sorters popmusik, men kan också bli jättefäst vid en låt som är helt annorlunda mot vad jag vanligtvis lyssnar på. Jag har ingen speciell idol, eller vad man ska säga - utan jag lyssnar på lite av varje.
 
  • Något av det bästa jag vet är att titta på film. Jag har sett nästan alla filmer som skapats (haha) och brukar komma ihåg vad de heter och vad de handlar om. Jag tittar på många olika sorters filmer - allt från komedier till skräckfilm. Har inte något favorit, men jag gillar LOL.
    Gillar även Twilight, även om jag tycker att böckerna är tusen gånger bättre.
 
  • De flesta hästarna jag fastnat för har varit valacker - Timon, Roy, Vilgot, Totte och såklart Rocky. Jag vet inte varför jag fastnade så för Connie - men hon är speciell.
 
  • När jag har möjlighet vill jag flytta från Sverige - helst till USA eller Storbritannien. Jag har varit i London två gånger och älskar det! Tycker även att landet i Storbritannien (och även Irland) är grymt fint. USA har jag också alltid tyckt om, har aldrig varit där men tycker ändå om det. Los Angeles - here I come!
    Hur jag ska göra med Rocky då, är dock en annan sak...



2 Kommentarer till "Tio saker du inte visste om mig"
Evelina, emilia och emma skriver:

nu har du chansen att vinna en grimma + grimskaft i valfri färg :) Länk: http://poniiriders.blogg.se/2012/december/12-december.html#comment :)

Datum: 2012-12-16 Tid: 21:30:29
Bloggadress: http://poniiriders.blogg.se
Lisa skriver:

Han ser alltid ut som en isbjörn på vintern.. haha, ♥

Datum: 2012-12-17 Tid: 15:25:54

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0