8. En sak som aldrig får hända!

Ojdå, finns nog mycket som verkligen inte får hända. Något av det värsta som skulle kunna hända är att någon i min familj råkar ut för något. Sen skulle det inte vara så roligt om Rocky skadade sig. Något litet sår här och där gör inget, för det är sådant som händer - men något lite mer allvarligt är jag riktigt rädd för. Min största rädsla (inom var som kan hända, då) är att han skadar sig rejält och blir halt. En stukning är ju också reativt lätthänt, men det läker ju. Jag kommer fortfarande ihåg i detalj var som hände med Timon och det kommer jag alltid göra. Det sitter djupt, inristat på något vis. Jag kommer ihåg när Connie kommit hem från betet. Hon hade ett litet sår på benet som var svullet, så Åsa bad mig kyla ner benet. Det var verkligen hemskt. Connie var ju inte allvarligt skadad eller så, men det var själva grejen, liksom. Jag fick panik, fick verkligen anstränga mig för att inte bryta ihop. Connie förstod nog inte riktigt vad jag höll på med - och inte jag heller, haha. Men själva situationen var så lik, så lik den kvällen när en stor del av mig och mitt liv förstördes
 
Men sedan är det ju många saker som jag verkligen inte vill ska hända, vissa större och vissa mindre. Men jag är en sådan person som helst inte pratar om vad som kan hända. Självklart vet jag vad som kan hända och struntar inte i det, men jag undviker det gärna så gott det går. Är olyckan framme är den det - kan man ta tag i det.



1 Kommentarer till "8. En sak som aldrig får hända!"
Daniela skriver:

Hej!
Har du haft en bra dag så här långt? :)

Kolla gärna in på min blogg om du får tid över :D

Datum: 2012-12-08 Tid: 11:35:03
Bloggadress: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0