Busig och glad ponny

Idag red jag ut en runda i skogen med Rocky. Han fick jobba ordentligt i backarna igår så antagligen hade han lite träningsvärk. Jag red utan martingal och med det tredelade, vilket var en liten chansing eftersom jag visste att han skulle vara pigg. Det snöade och var ganska hårt så jag red inte så långt, men på de ställena där underlaget var mjukt och fint travade och galopperade jag lite. Annars skrittade jag honom mest på långa tyglar. Hehe, eller jo - så långa tyglar som det gick att ha - han var superpigg och ville inget annat än springa. När jag hade honom på lite kortare tyglar gick han och trippade och emellanåt kom det ett litet pip, haha. När jag travade ville han galoppera och när han inte fick et blev han lite stirrig. När han väl fick galoppera blev han så glad att han bockade och kickade - men jag lyckades hålla mig kvar ändå. För övrigt var han jättefin när han tog stöd i bettet.
 
När jag kom hem släppte jag ut Rocky igen och gav hästarna sitt hö. Dem får någon tuss hö (eller för det mesta får dem hösilage men det var slut idag) så jag tog det samtidigt som Rocky fick komma ut i hagen igen. Sedan fixade jag allt i stallet och hjälpte även Agneta med Hoppans och Nitendos boxar så vi kund eta in hästarna tidigare.
 
Två av de bilder jag tog på Rocky idag, jättesöt och lurvig, haha.



2 Kommentarer till "Busig och glad ponny"
Mummy skriver:

Han ÄR verkligen söt och SER verkligen busig ut... ;-)

Datum: 2012-12-21 Tid: 18:58:12
Ammy skriver:

Hejsan, väldigt fin blogg! Skulle du vilja kika in på min och kanske lämna en liten kommentar?

Datum: 2012-12-27 Tid: 22:40:34
Bloggadress: http://www.ponnystaaar.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0