Dålig uppdatering

Riktigt dålig uppdatering nu i helgen, har fullt upp hela dagarna. 
 
Igår fick jag skjuts hem av mamma, åt på vägen hem och begav mig ut i stallet firekt när jag kommit hem. När jag fixat klart allt körde mamma mig till Sara, och vi åkte direkt till där hennes häst Jonte står. Vi red honom i ridhuset och han var ovanligt stark, haha. Drog med både mig och Sara, men stundvis var han fin.
När vi kom hem åt vi och sedan kollade vi på film. Vi var dock pigga efter det, så vi spelade Wii (haha) till typ tolv, sedan gick vi och la oss.
 
Idag åkte vi till ridskolan lite innan elva, var där elva och jag skulle rida. Tyvärr inte Connie, utan Casanova - en utav ridskolans nya ungponnyer. Helen har haft svårt att hitta ryttare till dem, så hon tyckte att jag kunde prova honom. Han var väl helt okej, för det mesta var han mjuk och fin med helt plötsligt flög huvudet upp och han drog iväg. Ingen ny favorit, kanske - men det kan inte alla vara. Det är i alla fall roligt med nya hästar ibland, han är ju en utmaning och det är alltid roligt. För övrigt är han otroligt söt!
 
Vid tre hade vi luciaträning (på ridskolan) och när den var slut hämtade Ingvar oss. Vi åt på vägen och sedan kom vi hem och fixade allt i stallet & tog in hästarna. Det snöade ganska mycket så det var hårt i paddocken - så jag skrittade barbacka lite grand. Fokuserade på att Rocky skulle vara lyhörd för hjälperna och bli lösgjord. Han var fin, och när jag skrittade av gjorde jag det på en gräsplätt som var mjuk. Han var pigg så jag travade lite, och han blev så glad att han körde på galopp istället, hehe.
 
Nu på kvällen har jag och Sara tittat på film och ätit Ben & Jerrys - mys på högsta nivå! 
Imorgon väntar en jätterolig dag eftersom Saras mamma ska köra upp Jonte och vi ska rida ut i skogen.
Bild på söta Nova tagen från ridskolans hemsida, den är fotograferad av Kajsa Berglund.



0 Kommentarer till "Dålig uppdatering"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0