Grym helg!

Ja, det har jag verkligen haft. I fredags gick jag i skolan, fick skjuts hem och mockade. Sedan körde Ingvar hem mig till dem och jag sov där. Kollade på film och myste - skönt att komma bort lite från vardagen, faktiskt. På lördagen åkte jag till stallet vid elva, hade teori och sedan fick jag äntligen rida min älskade prinsessa igen. Vi hade markarbete, vi skulle galoppera på en volt och hoppa två hinder två gånger (alltså två varv). Det var väl ungefär som halva klockan och vi skulle kunna hålla samma galopp hela tiden. Connie brukar normalt sätt tagga som tusan varje gång hon ser hinder - men hon var sjukt duktig! Så himla mjuk och fin i munnen, lätt att svänga, kunde hålla en bra galopp och jag kunde lägga henne bra nästan varje gång. Hon var ju dock (som alltid) pigg och glad när hon förstod vad som gällde, men hon var även fin på framridningen.
 
När jag hade ridit hämtade Ingvar mig igen och jag åkte hem och åt. Sedan tog jag det bara lugnt, läste och sedan åkte jag till anläggningen igen för att möta upp Linn och Minna. Himla nervös var jag, haha - jag har läst Linns blogg snart ett år och hon är min främsta idol inom bloggning (typ, haha). Minnas blogg har jag också läst ganska länge, hennes häst är grymt snygg och hon har en trevlig blogg. I alla fall träffade jag dem, först var jag nervös så hälften skulle räcka men eftersom Linn var så himla go släppte det. Jag hjälpte till lite med förberedelserna inför välgörenhetsgalan och sedan var vi en liten grupp som visade runt Linn och Minna.
 
När galan började had vi också trevligt, snackade och skrattade nästan hela tiden, haha. När galan var slut hade vi lite efterfest/eftersnack i Spiltan (där Minna och Linn sov), spelade spel och hade det bara allmänt roligt!
Galan var slut vid tio men jag var inte hemma hos Ingvar och mormor förrän cirka halv tolv. Gick och la mig direkt, för jag var ganska trött.
 
Idag red jag Connie och vi hade dressyr. Malin, som jag red för innan, var vikare för Helen och vi hade en evighetsbana där vi skulle lägga in lite olika, lösgörande saker. Connie var lite stel men fick i galopperna. Sista galoppen och traven var hon jättefin!
Nu har jag kommit hem och ska strax ut i stallet, fixa och sedan rida (tror jag).
Snor en bild som Linn tog under galan.



1 Kommentarer till "Grym helg!"
Mummy skriver:

Man blir glad när man läser vilken härlig helg du haft :-) Träffat mormor o Ingvar, kompisar och ridit favorithästen Connie - vad mer kan man önska sig av en helg? Förstår att du saknat mig väääldigt mycket ;-)

Datum: 2012-12-16 Tid: 16:26:00

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0