Tisdag, 11/12

Idag kom jag hem lite innan fyra. Drack lite varm choklad och gav mig sedan ut i stallet för att fixa och ta in hästarna. När jag kom in åt jag och sedan satte jag mig och tog tag i allt skolarbete. Fick reda på idag att vi har franskaprov imorgon. Duktigt där, ja. Jag pluggade cirka en timme tror jag, sen orkade jag verkligen inte mer, haha. Jag ska faktiskt lägga mig snart, jag behöver sova ut. Det är mindre än två veckor kvar i skolan nu (av riktig skola, alltså) och jag känner verkligen att jag behöver ha lov för att vila upp mig. 
 
Imorgon ska Rocky ridas. Ska rida på fältet då också, både han och jag tycker att det är roligt. Ska försöka öva lite galoppombyten igen - nu har jag gett mig tusan på att det ska gå och då ger jag mig inte förrän det sitter. Om det tar flera månader bryr jag mig inte om - det ska helt enkelt sitta. På torsdag ska jag också rida. Agneta hinner inte hjälpa mig med longeringen och på fredag hinner jag inte rida - alltså får det nog bli fältet då också. Beroende på hur det går imorgon lägger jag upp passet på torsdag. Han vilar som sagt på fredag, lördag också för då är jag inte hemma. På söndag rider jag ut om det är tillräckligt ljust.
För övrigt var skruttponnyn riktigt trevlig idag, uppförde sig faktiskt som en normal, väluppfostrad häst... haha.



1 Kommentarer till "Tisdag, 11/12"
Mummy skriver:

Hoppas franskaprovet gick bra, trots minimalt med pluggande. Svårt när man varit sjuk att ta igen det man missat - särskilt som "kompisarna" inte heller berättar att det ska bli prov... Hoppas det börjar någon ny TREVLIG kompis efter jullovet :-)Kram!

Datum: 2012-12-12 Tid: 09:06:53

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0