Torsdag, 6/12

Idag mådde jag inte bra under morgonen/förmiddagen men jag slängde i mig ett par tabletter för dag hade jag gett mig tusan på att rida. Han har vilat sedan i söndags, så energi räknade jag med att han skulle ha...
 
Eftersom han inte har varken snösulor eller broddar ännu red jag där jag vet att underlaget är bra. Han brukar vara fjantig i början när jag rider ut (ibland i paddocken också) och titta på allting. Lite hästätande monster ser han gott om, men idag var det inte så farligt. Eller, njae - men på ett annat sätt. Han brukar gå och titta på allt vissa dagar och då går det inte fort - men idag var det minsann fart i honom. När han tyckte något var läskigt var det dock väldigt läskigt, haha. Jag gör helt enkelt så att han ignorerar honom och rider förbi som ingenting, Förstorar inte upp det, då bryr han sig inte heller (för det mesta). Som sagt, han var pigg redan från början och det kändes som att jag satt på en kanonkula eller något. Jag skrittade ganska mycket i början eftersom han har vilat ett tag och jag har varit och fortfarande är rejält förkyld. Han är ganska söt när han går och pratar lite grand - jag tror han pratar med sig själv, men när jag skrittar liksom trippar han med b-ponny steg och emellanåt kommer det något litet pip eller så frustar han - och skakar på huvudet. Han vet verkligen inte riktigt vad han ska göra med energin, för han han förstått att han inte kan sticka med mig, haha. 
 
Jag travade och galopperade lite grand, travade och skrittade mest. När jag galopperat honom en sträcka och han blev lite väl pigg gjorde jag halt för att liksom kolla läget. Självklart blir han helt galen och näst intill exploderar, haha. Nejdå - inte riktigt, men tjurig blev han. Jag hade tänkt göra halt och sedan fatta ny galopp, men eftersom han vägrade stå still blev det inte riktigt så. Han steppade runt, ruskade på huvudet, reste sig och var allmänt jobbig, haha. Dock gav han efter till slut eftersom jag själv är otroligt envis, och då fick han galoppera lite till för att jag skulle ha en glad ponny resten av turen... 
 
När vi kom tillbaka hade det hunnit bli ganska mörkt och jag ville inte släppa ut honom igen. Jag borstade honom och gav honom lite hö att mumsa på när jag fixade hans box, fyllde på vatten och fixade maten. Sedan ställde jag in honom och fixade resten + tog in de andra hästarna.
(gammal bild)



0 Kommentarer till "Torsdag, 6/12"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0