Vila

Idag red jag Rocky ett tag i paddocken. Han har vilat sedan i fredags så jag red inte så länge och ganska kravlöst. Trots det hade han väldigt gott om åsikter och var ofokuserad. Jag värmde upp honom i alla gångarter och sedan provade jag byta galopp över en bom lite grand. Det gick väl som det gick, haha... De första gångerna förstod han inte riktigt men när han sen fattade vinken gick det bättre. Ibland blev det korsgalopp och ibland bytte han innan eller efter bommen - och ibland bytte han inte alls. Jag red som sagt inte länge då han är ganska öm i hovarna nu. Han ska därför få en liten mini-vila tills hovslagaren kommer (förhoppningsvis någon gång denna veckan).
 
När jag hade ridit släppte jag Rocky i den stora hagen och tog med Nitendo. Agneta tog Hoppan och ledde in henne i den mindre hagen som är bredvid och Fjällma fick också gå där. Man kan enkelt öppna och stänga där och hästarna har gått i båda nu ett tag. Men nu stängde vi så får Nitendo helt enkelt lära sig att klara sig själv. Han och Rocky är bästa kompisar så det verkade inte vara några problem - de verkade nöjda och glada allihopa. Rocky och Nitendo gick iväg för sig själva ganska fort och när Agneta kom ut med höet kom dem galopperande. Söta hästar!
Mamma filmade idag och jag tänkte lägga upp den. Vet dock inte hur man klipper till filmer på Mac... Vet någon av er hur man gör är jag tacksam för hjälp, hehe.



0 Kommentarer till "Vila"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0