Connies utveckling del 2

När Connie och jag hade börjat lära känna varandra och skapa ett band, började jag rida henne. Jag var intresserad av hur hon skulle reagera med mig på ryggen, om hon skulle vara lite orolig eller om hon skulle tycka att det var roligt. Hon var jätteglad till och med när jag sadlade henne, hon var pigg och glad hela passet. Det kan också ha berott på att vi red på fältet, men hon var ju glad innan också. Jag tyckte jättemycket om att rida henne även om det var en del att jobba på. Hon hade fortfarande inte så mycket muskler på rygg och rumpan, men hon hade ett sjukt fint steg - och mycket personlighet även i ridningen!
Jag började efter hand att prova nya saker med Connie, som kändes trygga. Jag duschade henne, gick ut och betade med henne och tricktränade. Hon tyckte att allting var väldigt roligt, och ville samarbeta. Då hade vi redan fått ett starkt band, men det blev ännu starkare då. Connie och jag fick verkligen något starkt, och hon litade på mig - och jag litade på henne. Det växte och växer fortfarande för varje gång jag träffar henne. Jag fortsatte rida henne hela tiden, och vi blev mer samspelta för varje gång. Jag hittade knapparna och Connie försökte verkligen göra mig nöjd.
 
Nu känns det så självklart att det är jag och Connie - och jag hoppas verkligen att jag kommer att få ha kvar henne. Jag kommer att kämpa för henne, för oss.
Några av de första gångerna jag red henne...



1 Kommentarer till "Connies utveckling del 2"
Julia skriver:

Fina Connie! Hoppas ridskolan köper henne så ni kan fortsätta ha kul tillsammans:) /mvh Julia

Datum: 2012-07-23 Tid: 11:17:09

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0