Välkommen till min nya blogg!

Nu har jag äntligen kommit igång med nya bloggen!
Det strulade lite med koderna till headern, den är bara tillfällig - men tyckte att det var bättre än inget!
 
Jag tänkte presentera mig själv lite kort, men jag hade en blogg tidigare (eller ja, jag har den fortfarande), kolla gärna in den: http://andriettajosefin.devote.se/
Bloggade på devote innan, men var inte helt nöjd. Ska provblogga nu, på blogg.se och se vad jag tycker om det.
 
Jag är då en tjej på tolv år - som älskar hästar, att fota, vara med kompisar och en massa annat...
Jag spenderar det mesta av min lediga tid i stallet, på Helsingborgs ridskola - där jag själv rider varje tisdag.
Där står ett vitt d-ponnysto i en av spiltorna, som heter Connie. Jag och Connie har fått en väldigt starkt band, och jag älskar henne över allt annat! Connie kom för två-tre månader sedan ungefär, och då var hon ganska skabbig, hade inte mycket man och svans och var väldigt reserverad. Det var ändå något med det lilla stoet som jag bara drogs till, och eftersom att jag hade förlorat "min" förra ponny Timon (som såldes, för att han blev halt) så var jag inställd på att inte fästa mig vid henne, men jag började ändå att ta hand om henne.
 
Först så var hon lite nervös, och som sagt reserverad - men efter ett tag så började hon att öppna upp sig, och jag fick lära känna denna underbara, glada, goa ponny - och fick började få ett band. Sedan så började jag att rida henne, varje vecka och jag älskade henne, mer och mer för varje gång jag tog hand om henne, gosade med henne eller red henne.
 
Nu gör jag allting tillsammans med Connie, problemet är att ridskolan inte får köpa henne än, det är något konstigt med hennes nuvarande ägare. Jag vet själv att dem kanske kommer att ta henne ifrån mig, men jag kommer att njuta till fullo av den tiden vi kan få tillsammans - varje minut, varje sekund!
 
Min blogg kommer då att handla om min och Connies vardag. Nu står hon på bete, så jag kommer inte att rida henne på hela sommaren, men kommer ändå att hälsa på henne så ofta jag kan! Hoppas att ni finner bloggen intressant, och fortsätter att läsa!
 
Bjuder på några bilder på Connie (och mig).
 
/Andrietta



6 Kommentarer till "Välkommen till min nya blogg!"
Blogg.se skriver:

Lycka till med din nya blogg!

Datum: 2012-06-13 Tid: 16:46:55
Bloggadress: http://blogg.se
Mummy skriver:

Jättefin blogg o bra text! Denna bloggen är betydligt bättre o snabbare att visa bilder t.ex. Kram mitt <3

Datum: 2012-06-24 Tid: 18:29:44
Bloggadress: http://www.bloggis.se/clemmie
Rebecca skriver:

Fin blogg andrietta!

Datum: 2012-06-25 Tid: 13:31:05
Melizza skriver:

Hej Andrietta!
Jag heter Melizza och är också 12 år:) Har du någon egen häst?
du verkar inte vara en sån där "skrytmåns" som så många andra här på Blogg.se:) Connie är verkligen fin! Min ponny heter Sky och är också en skimmel D - ponny:)

mvh Melizza

Datum: 2012-06-27 Tid: 17:25:00
Fia skriver:

Heeej!
så fiiin din häst är! Har du några fler hästar??

/Fia

Datum: 2012-06-27 Tid: 17:27:33
Jennifer<3 skriver:

Skriv MER om dig själv!!!

Datum: 2012-06-27 Tid: 17:31:52

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0