4. Det här behöver jag träna mer på

- Jag har alltid varit väldigt, väldigt envis. Sån är jag, och även i min ridning. Har jag bestämt mig för något ska det göras, haha. Problemet är då, att om det inte går som jag vill är att jag lätt blir frustrerad. Eller, njae - frustrerad är inte riktigt rätt ord, men något sånt, typ. Jag vill att det ska gå, och jag vill att det ska gå just när jag vill det. Jag behöver då träna på att lugna mig lite, ha tålamod och liksom vänta in hästen jag rider. Det är inte så att jag blir hetsig eller stressad, men jag blir lite sådär smått irriterad - och det måste jag träna mer på.
 
- Jag måste bli mer konsekvent när jag rider Rocky - han ska göra som jag vill och han ska göra det på det viset jag vill. Ibland om han blir lite stark ignorerar jag bara honom och fortsätter att försöka mjuka upp honom - jag måste vara tydligare med vad jag vill och inte vara rädd för att säga till honom. Lägga in halvhalter oftare, är en bra början. Nu testar han ju, så det är klart han är lite extra tjafsig ibland, men jag måste kunna säga till honom snabbare och tydligare. Jag blir gärna lite "ja, men han tog verkligen stöd i bettet i slutet, så det gick bra" (till exempel) och glömmer därför bort de negativa delarna. Jag måste därför fokusera mer på de bitarna och verkligen inte låta honom göra så. Det kommer ju såklart komma lite med tiden också.
 
- När jag rider Connie blir jag lätt lite "ge och ta"-ig med min ytterhand. Främst i vänstervarvet om hon inte släpper och mjuknar. Jag behöver då träna på att kunna ge henne ett bättre stöd i båda tyglarna. Det är främst i traven jag har lite svårt för att ha handen stilla. Tänker jag på det är det abslout inte svårt, men tänker jag på annat är det lätt att handen blir lite ostadig. Det är inte så tydligt, men det är mer känslan - får Connie ett jämnt stöd av mig, kan hon ge mig ett mer jämnt stöd. 
 
Jag gör - som alla andra - fel ibland. Det gör alla, man kan inte vara perfekt. Jag jobbar på det här, och det går framåt. Jag tror nog att alla har något de måste tänka på, och det är ju en viktig del av ridningen.



5 Kommentarer till "4. Det här behöver jag träna mer på"
Sara skriver:

sv: mobilbilder gör väl ingenting rättvist ;)

Datum: 2012-11-27 Tid: 20:58:58
Bloggadress: http://carlssonpataket.se
Linn & Hannah skriver:

Tack så jättemycket!! Din med :D
Kram PonnyXtra

Datum: 2012-11-27 Tid: 21:15:03
Bloggadress: http://ponnyxtra.blogg.se
Olivia Gustavsson skriver:

Jag måste också ha mer tålamod och inte bli frustrerad ^^

Datum: 2012-11-28 Tid: 09:20:10
Bloggadress: http://Oliiviiagustavsson.blogg.se
Wilma & Emma skriver:

Fin blogg ! Skulle vara jättekul om du kikade in på våran blogg och lämnade en kommentar om vad du tycker om den, Kram! :)

Datum: 2012-11-28 Tid: 16:23:50
Bloggadress: http://ziro.blogg.se
My Törnqvist skriver:

Hej sötnos! Haft en bra onsdag?
Fin blogg förresten, läs gärna min om du vill :) kram

Datum: 2012-11-28 Tid: 17:19:25
Bloggadress: http://mytrnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0