Galopp ponny?

Ja, det kanske skulle vara något för Lilleman. I alla fall ute i skogen på oändligt långa, fina ridvägar. Jag har faktiskt klagat lite på att han inte är så jättesnabb (jo, snabb är han ju, men inte som jag hade velat) när jag racear med honom i skogen. Ja, idag fick jag verkligen äta upp de orden, haha. Fortsatte på en ridväg, som jag ridit på ett par gånger. Brukar vända vid en kurva, men idag fortsatte jag - och hittade otroligt fina ridvägar med mjukt, fint underlag - perfekt att galoppera på! 

Jag hade redan galopperat lite med honom när jag hittade den vägen, men jag travade, och lät emellanåt honom galoppera i lite lugnare tempo, för att se hur lång vägen var och underlaget. När jag vände släppte jag honom och jäklar vad snabb han är! Han tar stora galoppsprång och bara flyger fram. Jag stog ju upp i fältsits, och jag kunde nästan vara helt stilla. Himla mjuk och fin. Han blev aningen svår att stanna en gång, men då får jag ta lite hårdare i bettet (för att han ska lyssna) och då lyssnar han.
 På vägen tillbaka både skrittade och travade jag honom länge på långa tyglar och lät honom sträcka ut. Det är jättebra för hans rygg och muskler, och det märktes att han tyckte om det.
 
Skulle göra som alla andra, och ta en "skrittar-ute-i-skogen" bild, men det gick inte så bra, haha. Han hade så stor skritt, liksom - så alla bilder blev suddiga. Jag fick stanna honom istället, haha.
Lycklig ponny ute i skogen - det bästa han vet!



2 Kommentarer till "Galopp ponny?"
Isabel skriver:

Gud va härligt! :D <3

Datum: 2012-11-17 Tid: 21:45:32
Bloggadress: http://www.egenfottat.blogspot.com
Sarah & Emilia skriver:

Kolla gärna i våran blogg och var med i tävlingen om att bli veckans ekipage! :)

Datum: 2012-11-18 Tid: 10:09:41
Bloggadress: http://sydryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0