Fina killen

Idag fick jag skjuts av mamma, så jag var hemma cirka en timme tidigare. Guld värt!
När jag kom hem tog jag in prinsen och pysslade om honom. Han var duktig idag, stod stilla och slappnade av. Sedan slängde jag på benskydd, sadel & träns - och sedan gav vi oss ut i skogen. Red samma väg som igår men idag la jag in lite trav. Han blev jätteglad, och travade med stora steg. Han blev riktigt pigg, men jag känner alltid att jag har kontroll över honom.
 
När vi kom tillbaka red jag lite i paddocken. Jag fokuserade på att han skulle gå i en låg, stadig form och han var duktig. Lösgjord och fin, när jag mjukat upp honom. Jag växlade ganska mycket mellan trav och galopp, för att få mjuka avsaktningar och fattningar. Det kommer jag fortsätta med på fredag. 
 
När jag sadlade & tränsade av, var han jätteduktig. Stod lugnt och stilla och kunde till och med stå lös lite grand. Min duktiga kille! Sedan släppte jag ut honom utan täcket, eftersom det var ganska milt väder & han hade blivit lite svettig. Han fick gå ute medan jag fixade i stallet.
 
Glömde både mobilen och kameran idag, så det blev inga bilder. Blir favorit i repris!



1 Kommentarer till "Fina killen"
Emilia skriver:

Jättefin! :D

Datum: 2012-10-27 Tid: 10:17:29
Bloggadress: http://sydryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0