Fredag!

Äntligen fredag, och nu är jag fri i hela ELVA dagar! Åh, vad jag kommer njuta, haha. 
Har varit dålig uppdatering idag, men jag har inte haft tid. Har haft fullt upp hela dagen, så jag är helt slut. Har knappt kunnat öppna datorn förrän nu...
 
 
I alla fall red jag Rocky i paddocken idag. Jobbade mycket med traven, växlade mellan att rida lätt och sitta ner - gjorde mycket volter, bytte varv och tempoväxlade. Han tyckte att det blev jobbigt att verkligen sätta tassarna under sig, men efter en del kickar lite hit och dit blev han fin! När jag kände mig nöjd med traven gick jag vidare till galoppen. Han var redan mjuk och fin i formen, så det jag fick jobba på var att få honom mjukt böjd och samtidigt hålla farten. Det tyckte han blev lite jobbigt, men han gav med sig efter lite kickar hit och dit. Jag la också upp stigbyglarna och jobbade då mycket med skritten, lite öppnor och slutor (ja - min ponny kan!) - få honom att gå i både en hög form och i lite lägre form.
Tyvärr blev vi avbrutna av värsta hagelstormen. Jag hann in bland träden innan det värsta kom, och stod där med honom tills det gick över lite. Då skrittade jag upp på gårdsplanen och tog in honom - vilket han tyckte var skönt, tror jag. Han ville dock inte alls stå still inne bland träde (på en stig, alltså) och höll på att fjanta sig - ryggade, steppade på stället, reste sig (inte så högt, bara någon centimeter mest för att vara tydlig med hur missnöjd han var...). Han lugnade sig dock när det värsta kom, då stod han stilla och tittade.
 
 
Bilder från igår. (dålig kvalité - mobilbilder..)



0 Kommentarer till "Fredag!"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0