Tisdag

Blev lite dålig uppdatering idag, men jag har haft fullt upp hela dagen. Inte förrän nu (halv åtta) kan jag sätta mig ner och verkligen andas!
Skoldagen klarade jag mirakulöst idag igen, nu slipper jag skoldags-tisdagar i hela två veckor! 
I alla fall kom jag hem lite innan fyra. Fikade lite och sedan begav jag mig ut i stallet. Mockade, la upp maten, sopade och sedan tog jag in lilleman och borstade honom. Fixade manen och svansen, kratsade hovarna gjorde jag utan problem. Pälsglans i manen gillar han inte, men det går bra om han får lite godis samtidigt.
Han har blivit mycket trevligare i hanteringen sedan han kom, mycket lugnare och mer stabil. Han har ju verkligen landat här, hos oss nu - vilket är otroligt roligt!
När jag borstat honom och fixat honom ledde jag ut honom för att sitta upp. Han är fortfarande lite stirrig då, han vill liksom gå iväg direkt. "Varför ska jag nu stå här och vänta för att du ska kravla dig upp?" Jag kom upp efter lite diskussion, och till slut stod han faktiskt stilla.
 
Mamma följer med när jag rider ut nu, eftersom vi fortfarande håller på att lära känna varandra. Det känns bra, eftersom vad som helst kan hända, och det finns större risk för skador när man rider ute i skogen.
Jag red mellan skogen och den stora enorma sommarhagen. Rocky var jätteduktig! Han var lite trippig, men det var bara för att han var så himla glad! Han gick med öronen spetsade och med snabba steg. Jag gjorde lite halter emellanåt för att visa honom att jag faktiskt satt där. Han lyssnade bra på halterna, aningen motvilligt, då han egentligen villa rusa genom skogen i full galopp. Han var som en tickande bomb att sitta på emellanåt, han pep och hade sig - så det var bra att han tog förhållningarna så bra. Min duktiga kille!
 
Ikväll ska jag och mamma ha lite extra mys framför "Svenska Hollywoodfruar", och fira att Rocky redan varit medlem i vår familj en vecka! Ibland känns det som vi bara haft honom ett par dagar, men för det mesta känns det som vi haft honom flera år. Han har utvecklats mycket på bara en vecka (eller han har ju varit här en vecka och två dagar, för att vara mer exakt) - han har blivit lugnare och mer trygg med sig själv, han har vågat ta för sig mer - speciellt av sin hage! Han har öppnat sig och verkligen släppt in oss i sin värld, liksom.
Det är verkligen jättehärligt att han trivs så bra hos oss.
 

Dålig kvalité på bilderna, men dem är bättre än inget!




1 Kommentarer till "Tisdag"
Mummy skriver:

Kanonbilder! I skymning får man va gla för så fina bilder tagna med vår lilla kamera :-) Lillegubben var jätteduktig på skogsprommisen o Clemmie var väääldigt duktig med sitt vallande...

Datum: 2012-10-24 Tid: 08:36:22

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0