Pigg & glad

Idag var det egentligen tänkt att jag skulle rida Vilgot, men hon som skulle ha Connie kom inte - så jag fick ha henne!
 

Vi hade markarbete idag, och under uppvärmningen var Connie ganska bra framåt, men hon ville inte riktigt ta stöd i bettet. Jag jobbade mycket med skänkelvikningar, volter och tempoväxlingar - och till slut tog hon bettet och trampade under sig ganska bra. Hon var jättefin i galoppen, tog tag i bettet utan att hänga i det, och jobbade på riktigt bra med bakbenen.
 
Själva övningen gick ut på att ha kontroll, och planera in hur många galoppsprång vi skulle ha mellan bommarna. Helen hade lagt fram tre bommar, och vi skulle galoppera över det första och andra, sedan göra en volt - hoppa det andra igen, och sedan det tredje. Connie var riktigt taggad, när vi skulle vänta på vår tur började hon steppa runt och ha sig. Hon försökte ta bettet ett par gånger och lyfte frambenen ett par centimeter, haha. Det var bara i ren glädje (och hon blev ju riktigt taggad, som sagt) så jag kunde ju inte bli arg eller sur på henne. Söta tramsponny...
 
Själva övingen gick ganska bra, men ett par gånger blev hon övertaggad och sprang ifrån volten. Hon bara rusade genom och hoppade ibland som hindrena låg på 80. Men några gånger gjorde vi en hyfsad volt i alla fall, och hon rusade inte bara genom. Det bev ju balansträning för mig när hon gjorde sånna känguru hopp...
 
Hon var duktig, fast än tramsandet idag. Hon var ännu ett snäpp mjukare i högersidan, så det går framåt.
Vi skulle förresten ändå rida nästa lördag, det är nästa igen som vi inte gör det. Tyvärr rider jag inte Connie då, men Vilgot är riktigt trevlig, han också.
 
Bilderna togs igår, av Ella Martell.
Connie var inte riktigt på fotohumör, men några bra bilder blev det ändå.


Vackra, älskade Connie.



0 Kommentarer till "Pigg & glad"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0