Rubrik, typ?

I söndags var vi iväg och provade sadel igen. Sist vi gjorde det kom vi fram till att allroundsadeln inte ligger bra och att vi måste ha en ny. Vi kom fram till att en hoppsadel skulle fungera bäst då jag redan har en dressyrsadel. Vi bestämde också att en padd skulle införskaffas för att skona Rockys rygg, och med den kunde jag rida med allroundsadeln ett par veckor till. Igår provade vi då en ny sadel. Den låg riktigt, riktigt bra på Rocky och den låg stilla (till skillnad från allroundsadeln). Det märktes att Rocky slappnade av och trivdes riktigt bra med den. Även jag  tyckte om den då detvar skön och jag satt bra i den. Jag kommer dock ändå rida med padd (tycker det är riktigt snyggt också, haha) och när jag hoppar kommer jag ha förbygeln i förebyggande syfte.
 
Rocky har för övrigt varit jätteglad de senaste dagarna. Igår var han på typiskt Rocky-humör - allting var superläskigt och han flög upp i luften varannan minut ungefär. Jag skrittade fram i skogen och när jag vände insåg jag att det naturligtvis skulel komam en traktor och blockera vägen tillbaka. Rocky dampade men jag lyckades få ut honom på fältet och över en vattenpöl som låg just precis där. Dock föredrar jag honom på så gott humör, så länge han har glimten i ögat när han busar...
Rocky på rehabilitering på en okänd gård... haha.



2 Kommentarer till "Rubrik, typ?"
Mummy skriver:

Miljöträning är alltid nyttigt - glad pålle gillar vi :-)

Datum: 2013-04-30 Tid: 09:55:06
Annika skriver:

Söt :)

Datum: 2013-05-04 Tid: 17:31:22
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0