Fin Rocky!

Vid tolv igår gick jag ut i stallet och gav hästarna mat och fixade stallet. Sedan tog jag in Rocky och fixade honom. Bråkade lite med ett ländtäcke vi fick till honom men till slut fick jag inse att de helt enkelt var för litet... haha. Jag längde stigläderna något hål till riktiga dressyrläder för att kunna komma ner mer i sadeln. I alla fall red jag med allroundsadeln i paddocken för att se om han var annorlunda med den. Rocky var faktiskt riktigt fin! Först red jag genom honom i båda varven på Ruter Ess och sedan red jag på volter och lät honom sträcka ut på långsidorna. Nu börjar vi verkligen få koll på galoppen också. Han trampar på riktigt bra och flåset kommer igång riktigt bra emellanåt! Snart ska jag börja försöka samla honom lite mer i galoppen men ändå försöka behålla den fina rytmen han kommer in i.
 
Jag provade även rida honom rakt. Helt rakt, liksom. Jag fokuserade bara på att vi skulle gå på ett så rakt spår som möjligt och min sits, såklart hjälpte jag Rocky lite när han tog bettet, höjde ryggen och sänkte nacken. Först red jag på en av långsidorna och sedan vände jag rätt upp och bytte varv. Så höll jag på och när jag vände rätt upp fick jag hålla om honom och balansera upp honom ganska mycket. Första gången blev det lite vingligt men när jag hjälpte honom lite mer gick det riktigt bra! Det känns verkligen som att vi börjar jobba tillsammans nu, vi lär känna varandra och har riktigt kul under ridpassen! Idag var båda jag och Rocky glada både innan, under och efter ridpasset. Roligt!
 
Extremt ocharmig bild på en lite trött och en väldigt ointresserad ponny... haha.



1 Kommentarer till "Fin Rocky!"
Mummy skriver:

Såå roligt att läsa att det går bra med träningen - glöm bara inte bort att ibland stagnerar träningen och kanske t o m går tillbaka INNAN den går framåt igen ;-) Kram!

Datum: 2013-02-08 Tid: 09:46:21

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0