Rocky, 24/1

Idag red jag på eftermiddagen, jag gav hästarna mat, mockade och sedan red jag. Det var jättefint väder trots att det var kallt, jag red i paddocken men skrittade fram ganska länge ute i skogen. Rocky var pigg och glad men mjuk i munnen ändå. Sedan började jag övningen, först brydde jag mig inte om formen utan lät honom bara traska på och hitta balansen. Jag fokuserade istället på att vi skulle få en bra volt, vara balanserade och sedan fick formen komma av sig själv som sagt. När volten började bli rund och fin började Rocky söka sig neråt, höja ryggen och trampa på riktigt bra! När jag kände mig nöjd bytte jag varv och gjorde precis samma sak i det varvet. Höger varvet är lite svårare men det fick ta sin tid. När han mjuknade och började söka sig neråt och jag kände mig nöjd gick jag ut på spåret och lät honom sträcka ut lite. Jag gick även in på lite volter och han var jätteduktig!
 
Rocky fick en liten skritpaus och sedan började jag återigen övningen. Denna gången var det bara för att vå koll på bakbenen igen för att sedan kunna rida lite mer på spåret. Han fick sträcka ut på långsidorna och jag gjorde inte mer än höll ett jämnt stöd så att han själv kunde söka sig neråt. Han kunde hålla forem oväntat länge och höll sig balanserad. Jag galopperade något varv på volten och sedan ett varv runt paddocken och han höll formen nästan hela tiden! Det var lite svårare för honom att behålla formen så fint i högervarvet men han försökte! Sedan skrittade jag även av en liten runda i skogen.
 
Jag är jättenöjd med Rocky idag! Han försökte verkligen och han blev verkligen jättefin! Det märks att han bara blir finare och finare, starkare och starkare i kroppen, och nu kan vi se att han byggt upp muskler. Det är även jätteroligt att han verkar mycket gladare nu. Fina Lilleman!
Två bilder från idag, lite dåligt ljus men bättre än inget! Tack mamma för att du stod ut i kylan, haha. ^^



2 Kommentarer till "Rocky, 24/1"
Alma skriver:

Bloglovinbyte? :)

Datum: 2013-01-24 Tid: 16:50:21
Bloggadress: http://almathulin.blogg.se
lisa skriver:

Tackar! :)

Datum: 2013-01-24 Tid: 22:10:11
Bloggadress: http://lisacandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0