Helgen

Hoppsan vad dt gick bra med bloggningen denna helgen, haha! Jag har faktiskt inte ens haft tid att tänka på att blogga, så därför har det fått stå still här.
 
Fredag, jag gick upp och släppte ut hästarna och fixade klart stallet. Jag hade tänkt rida men det snöade ganska mycket så istället fick han vila. Jag gick in, duschade, packade, städade rummet och en massa annat smått. Sedan kom Ingvar och vi fikade och sedan åkte vi till Helsingborg. Där hämtade vi Julia och vi åkte in till stan. Vi fixade biljetter till världens töntigaste film, Croodarna (inte ens rolig) och sedan hade vi tänkt svänga in på Söderpunkten och shoppa. Såklar var det stängt eftersom det var Långfredag så medans vi väntade på att Ingvar skulle hämta oss köpte vi en Ben & Jerry's som vi tog med hem till Ingvar. Där kollade vi på film, mumsade på den och sedan blev klockan sex och vi åkte in till stan igen och såg den halvkassa filmen, haha! När den var slut åkte vi till Julia, kollade film och sedan somnade vi.
 
Lördag, vi vaknade vid nio och åt frukost. Sedan kollade vi på ytterligare två filmer, fixade oss och sedan skulle Julia fira påsk med sin familj. Ingvar hämtade mig och jag fikade hos dem innan pappa, pappas tjej och hennes dotter hämtade mig och vi körde till Hööks för att köpa mina nya stövlar! Dem satt super och när jag provade dem fick jag prova med ett par ridbyxor. Hon som jobbade där tog fram exakt sådanna jag tänkt köpa så när jag ändå provade dem köpte jag dem också, haha! Köpte även lite putsgrejer. När det var klart körde vi till Väla för att fixa lite grejer. Jag hade inte några pengar men när vi ändå var där fick jag av pappa. Inne på New Yorker hittade jag ett par jättefina jeans och ett superfint linne som jag provade. Satt jättebra så det blev köp där också, hehe. Seda åkte vi till Harry's och åt god mat där och sedan åkte jag tillbaka till Ingvar och sov där.
(Jättedålig bild på stövlarna, ska fixa bättre snart! Och dem är bruna, men ser svarta eller jätte mörkt bruna ut på bilden)
 
Söndag, jag gick upp vid åtta (blev konstigt med sommartid, haha) och åt frukost, fixade mig och sedan vid lunch tittade jag på en jättegullig barnfilm. Ingvar överraskade mig med ännu en Ben & Jerry's, det slår aldrig fel men nu får jag ut och springa lite extra, haha! På eftermiddagen kom mamma och vi firade påsk och sedan åkte vi hem. Vi kom hem vid fem och jag packade upp och sedan gick jag ut i stallet. Mamma fixade stallet till mig båda dagarna så jag kunde bara fixa Rocky och sedan rida. Eftersom han vilat två dagar tog jag det ganska lugnt - skulle ju rida in stövlarna lite också. Jag skrittade fram och av ute och sedan red jag i paddocken. Mjukade upp honom i alla gångarter och han var jätteduktig - glad, positiv och pigg! Sedan tog jag och mamma in hästarna, åt och kollade på Ponnyakuten. Nu på kvällen har jag tittat på film och sedan kollat bloggar.



2 Kommentarer till "Helgen"
Johanna skriver:

Snygga stövlar! :D
~~~
Nu har du chansen att vinna en proffsig film skräddarsydd för just dig och någon utan dina hästar. Tidigare så har jag bl.a. gjort en film till den kända bloggerskan Linn Olsson, och det fick synas på både hennes blogg och FACEBOOK! Idag har filmen över 1400 visningar. Om nån av er vinner så får personen en som är gjort just för sig själv och ponnyn, du kommer i såna fall få bestämma allt, med min hjälp. Men för att ha chans och vinna måste man väl vara med i tävlingen ;)? Följ bara två enkla steg och du är med. Du anmäler dig, läser mer, och kan se på filmen HÄR: http://finanora.blogg.se/2013/march/bloggtavling.html#comment

Datum: 2013-04-01 Tid: 07:58:02
Bloggadress: http://finanora.blogg.se
Jenny skriver:

De där ridstövlarna är såååå snygga! Har de hållt bra i kvalitén & så? :)

Svar: Ja, och dem formade sig snabbt efter mina ben. Dem är superbra, verkligen! :)
Andrietta Svärdh

Datum: 2013-04-30 Tid: 21:55:38
Bloggadress: http://www.ponnyryttarna.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0