Falska människor?

Väldigt många skriver på sina bloggar om just falska personer, eller falska "vänner". Jag själv har ganska mycket erfarenhet av det, det märks speciellt nu.
 
Jag slutar på ridskolan till våren, jag ska bara rida terminen ut. Jag har ridit på ridskola nästan hela mitt liv, och är van vid hur det är. Man är som sagt många med samma intresse/intressen och man umgås på ett eller annat sätt. Man träffar fina personer, vänner man umgås med - men också personer man inte fungerar tillsammans med. Alla är olika, har olika åsikter och alla kan inte fungera tillsammans. När jag var liten var det nästan aldrig problem - man kanske tyckte mindre om en tjej för att hon gillade och ville rida samma ponny. Nu märks det tydligt vilka typer av tjejer det finns i stallet, och alla börjar liksom hitta sig själva.
 
När Rocky kom blev det såklart snack om honom (och mig). Jag mötte direkt annorlunda bemötande - både positivt och negativt. Det var egentligen inte helt oväntat, jag hade försökt förbereda mig. Ändå blev jag chockad över hur vissa människor reagerade, eller började bete sig. Jag kan dock inte göra så mycket åt det, jag har slutat bry mig. När jag slutar kommer jag noga aldrig träffa de här personerna igen, och då behöver jag inte lägga ner energi och tid åt att försöka reda ut det - vilket ibland leder till bråk. Nej, tack, säger jag. Då får de här personerna störa sig hur mycket de vill på mig och vad jag gör - för så länge det inte berör mig, bryr jag mig inte. Jag har nog hela mitt liv blivit lite annorlunda behandlad av tjejer jag umgåtts med på något sätt. Jag tar det oftast ganska bra, men det är klart jag kanske dragits ner lite av det. Jag vet inte vad det är, som gör att vissa människor inte gillar mig - eller, inte människor - tjejer. Jag har ingen aning, jag säger vad jag tycker och tänker - det kanske är det?
 
Jag brukar vara ganska framåt, när jag gick i sexan (tillsammans med en klass jag gått med nästan sex år) kände jag mig trygg. Jag trivdes i skolan, hade fina vänner - men det var vissa personer jag inte klickade med. De flesta i klassen, eller från "mitt gamla liv", eller vad man ska säga - saknar jag. Mycket. 
Träffade en massa sjukt fina personer. Goa människor som jag verkligen trivdes med. Vissa speciella, vissa lite mindre - men alla betyder något, liksom. Hade jag kunnat hade jag nog ärligt talat träffat dem varje vecka ett par dagar. Tyvärr kan jag inte det, men jag försöker verkligen hinna. Jag trivs jättebra här, men det är klart jag saknar dem. De var mitt liv i ungefär 12 år - då är det väl självklart att man saknar dem?
 
Jag ska vara helt ärlig - jag trivs inte så där jättebra i min nya klass. Jag klickar inte på samma sätt med de här personerna. Det är en annan typ av människor, skulle man väl kunna säga. Det är ju dock skillnad - jag har känt de här människorna ett par månader. Självklart ger jag det tid. 
Mina gamla vänner vet ju hur jag brukar vara - framåt och är inte rädd för att säga vad jag tycker. Lite envis, haha. Jag har väl blivit lite sluten, om man kan säga så? Tar inte lika mycket plats, bjuder inte på mig själv på samma sätt. Vill hemskt gärna passa in och verkligen landa, men jag har inte gjort det än. Men jag försöker. varje dag, försöker jag.
Sen är det inte himla lätt när vissa personer redan går och snackar skit. Det är ju just fint - när jag väl börjar känna att jag hittat några fina människor och börjat öppna mig - för jag då reda på att en viss liten person har sagt det och det om mig. Åh, jag blir så irriterad. Jag blir ledsen och besviken. Sårad. Jag försöker verkligen passa in, och ändå får jag ta emot en massa skit. Jag har varit väldigt bra på att ta emot sådant förut, men det är svårare nu. Känner mig mer... sårbar. Tror det är rätt ord.
 
 
Har nog inte öppnat mig såhär i bloggen förut. Behövde skriva av mig lite. Guldstjärna till den som tog sig tid att läsa genom allt!



10 Kommentarer till "Falska människor?"
Emilia skriver:

verkligen jätte bra skrivit, och otroligt fin bild!

Datum: 2012-11-17 Tid: 22:04:03
My skriver:

RIktigt bra skrivet <3 Jag saknar dig verkligen <3

Datum: 2012-11-17 Tid: 22:05:20
Linn skriver:

Finns här! Och förstår nog hur det känns mer än du tror <3

Datum: 2012-11-17 Tid: 22:11:05
Vickan<3 skriver:

Jättefin blogg du har & jättebra skrivet! Kika gärna in på min egna blogg om du har tid :D Släng gärna in nån kommentar oxå<3 Kram

Datum: 2012-11-17 Tid: 23:29:07
Bloggadress: http://victoriahavelid.blogg.se
Mummy skriver:

Lilla <3 - det är jobbigt att bli stor... särskilt med det "bagage" du fått med dig. En dag kommer du att märka att alla svårigheterna gjort dig stark. Du är en underbar tjej, så klok redan och jag kan bara ge dig ett råd - välj vänner som är som du! Kram älskade unge ;-)

Datum: 2012-11-18 Tid: 08:13:22
Daniela skriver:

Hej!
Har du haft en bra dag?

Kolla gärna in på min blogg om du får tid över :)

Datum: 2012-11-18 Tid: 09:18:24
Bloggadress: http://powerpony.blogg.se
Emelie och Moa skriver:

SV; Håller med, inte världens trevligaste ponny kanske (han bitts väldigt gärna) men söt är han!

Datum: 2012-11-18 Tid: 11:29:13
Bloggadress: http://ridgalnisarnas.blogg.se
Elin skriver:

Hej! Du vann dagens blogg på min blogg!:D (Inlägget publiceras 16.30, men tänkte att du kanske ville veta nu) Det hemliga priset är en hel design, efter dina önskemål!:) Kika in klockan 16.30 så står instruktioner i ett inlägg där :)
//Elin

Datum: 2012-11-18 Tid: 12:31:54
Bloggadress: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Linn Ingvarsson skriver:

Svar: Det kommer :)

Datum: 2012-11-18 Tid: 13:33:50
Bloggadress: http://dressyrmupparna.se
Johanna skriver:

Tycker det är synd att vi aldrig träffas! Saknar dig verkligen på tisdagarna!! Men hoppas du får det bra med Rocky :) Vi kanske ses nån dag <3

Datum: 2012-11-18 Tid: 22:37:37

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0