Stark, springig och söt

Idag red jag på förmiddagen, det var jättefint väder och jag skrittade fram med mamma och Clemmie ute i skogen. Rocky var ovanligt fjantig, han brukar vara lite tittig i början - men idag var nästan allt läskigt... haha. När jag kom tillbaka till paddocken började jag värma upp honom i alla gångarter. Först växlade jag mycket mellan skritt och trav för att han skulle vara kvick och känslig för hjälperna. Sedan galopperade jag fram honom, och sedan hoppade jag fram. Jag hade tagit fram (sedan innan) fyra hinder som stod om i "klockan", och ett av dem ärett titthinder, typ. Det är tre, lite tjockare träbommar som ligger tillsammans. Jag behöver hjälp om jag ska lägga upp dem, så idag fick dem ligga på marken. Först var Rocky lite osäker, men han hoppade fint ändå. Han kunde trots osäkerheten landa (jag började travhoppa) i rätt galopp. Duktig ponny!
 
Sedan började jag ta mer än ett hinder samtidigt. Han var väldigt springig, och jag fick lite då och då stanna eller gå in på volter för att visa att det faktiskt är jag som bestämmer. Han hoppade fint och hade bra galopp, men till slut blev jag trött på hans dragande och "jag-kan-själv" -ande att jag helt enkelt bröt hoppningen. Jag travade honom mycket och fokuserade på formen och bakbenen. Efter lite tjafs gav han sig och blev fin, och då hoppade jag lite till för att han skulle få lite beröm för hur fin han blev i slutet. Han lossade fint, men jag var ändå inte helt nöjd. För övrigt var han otroligt söt och charmig idag, haha. Jag vet inte varför, men han var himla go idag. Det är väl tur, för jag blev ganska irriterad på honom när han bara drog & sprang. Han sticker inte, men han lyssnar liksom inte. Som tur räddar han det med sin charmighet...
 
Rocky blir ganska stark i hoppningen, och aningen svår att svänga då. Han har inget fel med tänderna, utan det är helt enkelt så att han blir så glad att han liksom glömmer bort mig. Jag ska såklart fortsätta träna, men blir det inte bättre kommer jag antagligen skaffa ett fullcheek. (klicka för bild) På så sätt blir han förhoppningsvis lite mer uppmärksam. 
 
Lite bilder jag knäppte med mobilen i det underbara vädret.
Söt ponny, nästan lika trött som matte...



4 Kommentarer till "Stark, springig och söt"
Mummy skriver:

Trotsålder o pubertet har ganska många likheter... :-)

Datum: 2012-11-23 Tid: 16:51:09
rebecca skriver:

Söt häst!! :)

Datum: 2012-11-23 Tid: 19:14:50
Bloggadress: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
rebecca skriver:

svar på kommentar:
Tack, detsamma!! :)

Datum: 2012-11-23 Tid: 19:15:43
Bloggadress: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Mikxki skriver:

Fina bilder :)

Datum: 2012-11-23 Tid: 21:23:46
Bloggadress: http://mikxki.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0