Torsdag, 15/11

Idag har jag också varit sjuk. Har haft ont i huvudet och halvont mesta delen av dagen, och antagligen även lite feber. Släppte ut hästarna i morse och gick sedan in igen för att äta frukost. Vid ett tog jag en tablett och gick ut i stallet. Först mockade jag och gjorde klart allt, och sedan tog jag in Rocky.
Hans gamla ägare var ju här igår och red, hon jobbade mycket med galoppen ute så han blev lite svettig. När han fick komma ut i hagen igen (utan täcke) rullade han sig. Det var inte oväntat - men hur smutsig han faktiskt blev, det var lite oväntat... haha.
 
Jag vet inte hur länge jag borstade honom. Han hade rullat sig idag också, så halsen var som vanligast värst. Smutsen brukar fastna i mankammen (precis där manen börjar) och det är inte det lättaste att få bort det. I alla fall - när jag var ungefär lika smutsig som han varit när han kom in, var jag hyfsat nöjd. Han var ren och fin, och jag orkade inte så mycket mer då jag var helt slut i armarna.
Jag red en liten runda ute idag, mamma och Clemmie följde med, så det blev nästan bara skritt. Lite travade vi, och då tyckte ju Rocky att vi skulle galoppera lite grand också, haha.
 
Sedan släppte jag honom i hagen igen (med täcke) och gick in. Usch, vad trött jag är nu - men det känns bra att ha ridit idag. Har haft uppehåll fyra dagar, och saknat det mer än förväntat. När jag inte hade Rocky red jag bara en gång i veckan, förstår inte hur jag klarade det?
 

Nu ska jag skriva den tredje och sista delen i "Rockys utveckling". Håll koll, den kommer nog upp vid sju/halv åtta.
Mitt älskade hjärta...



0 Kommentarer till "Torsdag, 15/11"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0