Blandade känslor

Ja, idag var det blandade känslor gällande Herr Lilleman. När jag tog ut honom imorse kom en snöplog (typ en traktor) som Rocky har sett ungefär sådär tre miljoner gånger innan, den körde förbi när jag skulle släppa ut honom. När den körde förbi blev han galen, reste sig och sprang iväg. Eftersom han reste sig var jag tvungen att hoppa undan - och tappade då grimskaftet vilket resulterade i en lösspringande häst. Han trodde att han hade hamnat i hagen, men så fort han märkte att han inte gjort det vände han och kom tillbaka. När jag väl släppte honom i hagen bockade han hela vägen till höet... damp.
 
När jag kom hem från skolan gav jag hästarna lite hösilage i hagarna eftersom marken är täckt av snö. Sedan mockade jag och fixade allting i stallet och tog sedan in Rocky som var otroligt fjäskig, haha. Jag var inte fullt så glad mot honom som jag brukar så han fick lite halvpanik. Han slickades, puffade mjukt på mig, var onödigt lydig, gapade när jag tränsade utan problem och hade huvudet stilla tills jag knäppt alla remmarna osv. Jag red på fältet idag också, det var mörkt ute så det är tur att där finns lampor (eller ja, det finns en stor). Jag började mjuka upp honom i skritten, gjorde en massa lösgörande saker med honom. Skänkelvikningar, fram och bakdelsvändningar, ställde honom åt båda hållen, gjorde halter och ryggade. Fokuserade på att han skulle lyssna på alla mina hjälper. När jag var nöjd gick jag vidare till traven och gjorde samma sak. Han var pigg och lyhörd, så sedan gick jag över till galoppen. Han hade en fin form och jobbade på bra. Sedan skrittade jag honom ett tag och sedan började jag jobba på riktigt. Traktorn körde förbi två gånger och han dampade lika mycket båda gångerna, men jag gör ingen stor sak av det för då tröttnat han också till slut. Idag hade jag bestämd att galoppfattningarna skulle sitta perfekt, inget annat.
Han var jätteduktig! Hade en otroligt härlig inställning och steget ska vi inte ens prata om! Han längde på steget och gav ett riktigt bra stöd i bettet utan att ta det och dra iväg eller hänga fast i det. Det var mycket häst att rida idag och han blev riktigt, riktigt jäkla fin! Galoppfattningarna gick super - min ponny kan om han vill! 
 
Omöjligt att vara sur på honom...



1 Kommentarer till "Blandade känslor"
Mummy skriver:

Låter lite som när jag skällt på dig, när du slängt grejor på golvet... Fast du slickar o puffar inte på mig efteråt, haha ;-) Kram!

Datum: 2012-12-11 Tid: 16:55:21

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0