Regnigt, kallt och blåsigt...

Idag är första riktiga dagen på höstlovet! Kändes riktigt skönt imorse, att slippa gå till skolan.
Jag sov hos Hanna idag, så jag fick för en gångs skull sovmorgon. På helgerna brukar jag få välja om jag vill hjälpa till att ta ut hästarna, men även om jag planerat sovmorgon vaknar jag ändå precis lagom till att ta ut dem. I alla fall var jag hos Hanna till ungefär tre, och när jag kom hem gick jag ut i stallet och fixade. Jag blev klar ganska tidigt, och då tog jag in Rocky för att pyssla om honom.
Han var genomblöt på huvud, man och hals när han kom in - men så himla söt, haha! Jag borstade honom, och när jag var klar tog jag på honom fleecetäcket och släppte in honom i boxen. Sedan tog vi in de andra hästarna.
 
Igår red jag ju barbacka på Rocky för första gången, ute i skogen också! Det var nog första gången någon satt barbacka på honom, men han var superduktig. Han tyckte det var lika roligt att komma ut, som han gjorde i lördags. Mot slutet blev han lite busig, och ville springa - men då var det bara att göra halt för att han skulle lugna sig (lite i alla fall..).
 
Min goa knasponny...



0 Kommentarer till "Regnigt, kallt och blåsigt..."

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0