Söndag

Idag sov jag länge - till tio ungefär. Agneta tog ut hästarna vid halv sju för dem skulle iväg, så jag kunde sova hur länge jag ville.
 
Igår red jag ganska sent på kvällen, vid åtta typ. Jag fixade Rocky och ryktade honom extra noggrant eftersom jag inte hade bråttom alls, hästarna kommer inte in förrän lite innan nio. Jag ledde ner Rocky till paddocken för att se hur sadeln låg med padden (har bara ridit med dressyrsadeln och padden innan) och jag la upp lite hinder innan jag satt upp. Rocky fattade direkt och under hela uppvärmningen ville han svänga mot hindrena, haha. Han var jättepigg så jag fick lägga in lite halvhalter och halter för att han inte skulle bli för pigg och stark.
 
Jag började hoppa fram och det gick bra, dock kom vi lite knas någon gång och då ville Rocky lägga in ett extra galoppsprång. Då tappade både han och jag rytmen och det blev inget vackert hopp, hehe. När jag sedan hoppade och vi kom lite konstigt försökte jag få honom att hoppa av tidigt istället, han insåg själv ganska fort att det blev mycket bättre! Jag hoppade några små banor, bytena satt klockrent i båda varven och allt kändes plättlätt. Han hoppade allt jag styrde honom på och lyssnade ganska bra när jag samlade honom när han blev stark. Han kokade inte över heller, vilket han kan göra ibland när det blir för kul... heh.
 
Nu ska jag äta lite frukost och titta på en film, ha en bra dag!
Lagom söt, haha.



2 Kommentarer till "Söndag"
Maja skriver:

Sv: Tack så mycket! :)

Datum: 2013-04-21 Tid: 18:28:07
Bloggadress: http://majawallstrom.blogg.se/
lisa skriver:

Åh, det är så fint med mörka hästar! Mörkbruna eller vita hästar ska de vara, eller håller du inte med mig, haha? ;)

Datum: 2013-04-24 Tid: 19:38:22
Bloggadress: http://lisacandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0