Söt liten häst

I går red jag ett ganska hårt dressyrpass så idag longerade jag Rocky, det regnade imorse men var jättehärligt väder hela tiden när jag longerade. Tur det!
Det gick jättebra idag och även utan inspänningar söker han sig neråt och tugar på bettet i alla gångarter. Duktig kille! Han är så himla go och glad nu och det är jättekul. Han är så positiv till allting och då blir man själv så glad. Dock har han byggt muskler och blir starkare så ibland när jag rider blir han väldigt, väldigt stark. Jag vill inte betsla upp honom så jag ska fortsätta rida på vanligt tränsbett så länge det går, jag tror att han kommer bli bättre snart, han har nog bara vårkänslor...
 
En bild från idag, solen brände på ganska mycket så det är därför han ser lite trött ut, haha.



2 Kommentarer till "Söt liten häst"
Mummy skriver:

Väääldigt söt "liten" häst och en duktig hästmatte <3

Datum: 2013-04-23 Tid: 21:50:09
Sara skriver:

Måste fråga, varför skulle du inte rida på vanligt tränsbett? Det är ju bara dumt att börja betsla med andra bett och få hästen mer okänslig i munnen.
Ett mjukare bett är så mycket bättre att använda?

Svar: Det står i texten att han blir stark. Jag har haft honom i snart 6 månader och har under hela tiden jag haft honom ridit på vanligt tränsbett - främst tredelat men även stångbett. Det står ju varför jag i så fall skulle behöva betsla upp honom - för att han blir stark. Jag hade gärna fortsatt rida på vanligt bett men blir han för stark går det inte, jag vill inte behöva ha dragkamp med honom varje gång jag tar en förhållning eller saktar av. Hoppas du förstod nu :)
Andrietta Svärdh

Datum: 2013-04-26 Tid: 22:14:58

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0