Mysig torsdag

Idag kom bussen aldrig, så fixad och klar inför skolan kunde jag inte göra mycket men än att gå hem igen, haha. Agneta var fortfarande hemma så vi tog ut hästarna lite senare, sedan gick jag in igen. Fick ett litet ryck och slängde ihop en runda pannkakor till frukost/lunch till mig och mamma. Dem blev ovanligt goda! Efter det pluggade jag lite och sedan gick jag ut i stallet vid lunch och gav hästarna mat. Sedan fixade jag stallet och sedan tog jag in Rocky, fixade honom och red ett riktigt bra och roligt ridpass! Eget inlägg om det kommer senare ikväll. När jag släppt ut Rocky igen borstade och pysslade jag om Fjällma lite grand i hagen. Det förtjänade hon, och hon stod och sov nästan hela tiden. Söta, lilla Fjällma, haha. 
 
När jag kom in igen fick jag ännu ett sådant "matryck", haha. Med viss guidning av mamma slängde jag ihop min första egengjorda lasagne! (eller ja, till 98 % gjord av mig) Det blev lite extra mycket ost men oj, vad god den blev! Blev positivt överraskad, faktiskt, haha. I alla fall fick den stå i ugnen när vi tog in hästarna vid fem. Vi åt vid sex och sedan pluggade jag lite till, gjorde en önskelista till mamma, pluggade igen, läste bloggar och nu bloggar jag själv. Jag ska nog gå och lägga mig snart, faktiskt. Sova ut så jag är extra pigg till imorgon, då kan jag eventuellt få skjuts av Agneta till skolan om inte bussen kommer. Jag skulle ju haft svenskaprov idag så förhoppningsvis kan jag ha det på tisdag. Imorgon har jag matteprov och det vill jag inte missa. Då har jag fyra prov till nästa vecka och det känns ju inte så lockande, haha.
 
Hoppas ni haft en bra dag och får en fortsatt bra kväll!
Min ostiga men väldigt goda lasagne, haha!



3 Kommentarer till "Mysig torsdag"
karolina skriver:

Ja hon är fin! Måste säga det samma om dina hästar :)!

Datum: 2013-02-07 Tid: 21:58:55
Bloggadress: http://chipolina.blogg.se
Maja skriver:

Sv; Ja visst var det!

Datum: 2013-02-07 Tid: 22:21:26
Bloggadress: http://jacko.se
Mummy skriver:

Åh, den där lasagnen var precis så god som den ser ut på bilden - godaste jag har ätit :-)... och pannkakorna tidigare... MUMS!!!

Datum: 2013-02-08 Tid: 09:42:34

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0