Stalltjej

Idag ringde klockan vid sex för att jag skulle hjälpa till att ta ut hästarna halv sju, och innan dess hinna äta frukost. När hästarna var ute mockade jag två boxar, satte  och gav all mat samt vatten, förberedde lunch höet, sopade hela stallet och sedan gick jag och småpysslade lite och gjorde extra fint. Det är himla mysigt att fixa och pyssla i stallet på morgonen, speciellt när det är fint väder och man slipper stressa. När jag kände mig klar med allt i stallet red jag ut en sväng på Rocky. Jag red barbacka, en runda på ungefär en timme och jag skrittade nästan hela tiden. Travade lite grand och Rocky var även tvungen att stanna och blåsa på ett släp vid en av sommarstugorna, haha. Eftersom jag har hoppat honom tre dagar nu (eller i måndags var det lite mer åt markarbetehållet) tyckte han nog det var skönt att bara få slappna av. Han var i alla fall duktig idag, pigg och glad men inte stark och dragig. Sen släppte jag ut honom igen, sopade där jag ställt upp honom och sedan gick jag in.
 
Fina killen!
Gulliga failbilder mamma tog på oss också, haha!
 



1 Kommentarer till "Stalltjej"
Mummy skriver:

Superfina bilder ju ;-) Kanonfotograf! Skulle haft kameran när han var på väg in i huset...

Datum: 2013-03-28 Tid: 20:47:48

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0