"Det stora"

För några veckor sedan skrev jag ett inlägg och skrev att det skulle hända något stort i mitt liv. Remember?
 
Det är så att för ungefär två veckor sedan var vi i Göteborg, men vad jag inte skrev var att vi efteråt tog in på ett "Bed & Breakfast". Där hade mamma en överraskning (Lina hade dock redan sagt det, haha) - vi skulle titta på valpar. Helt bedårande små puppies! Vi blev såååå kära i dem, och bestämde oss för att hämta hem en av dem (vilket då skulle bli om tre veckor). Vi valde mellan tre stycken små tjejer - och nu har vi valt.
 
Maya, som hon ska heta, är av rasen Chinese Crested. Det är en liten ras, som nästan ser ut som små ponnysar - de har hår på öronen, nacken (som en man), på tassarna och benen, och på svansen. Annars är dem nakna...
Mamma har alltid velat ha en Chinese Crested, men har inte kunnat skaffa en, för pappa har inte velat. Men eftersom han inte bor med oss längre, kan hon det nu. Jag vill ju egentligen bara ha en liten myshund, så det gör inte så mycket om den har päls eller inte. Dem är faktiskt mycket sötare än många andra raser!
 
Det är väldigt många som avskyr nakenhundar - men varför egentligen? Det är individer, med hjärtan och hjärnor. Enligt mig så är det faktiskt rasistiskt, att döma hundar på det sättet.
 
Eftersom de faktiskt behöver kläder, har mamma redan köpt hem - en vinterjacka, en stickad tröja, och en hoodietröja - allt i rosa! Vi har också köpt en säng, och en kudde vi lagt i en korg.
 
Lilla Maya kommer hem till oss nästa vecka på onsdag!
(öronen tejpas för att de ska stå upp)
Mayas fina pappa Santos:
Och hennes söta mamma Majsan:



0 Kommentarer till ""Det stora""

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0