Så glad!

Igår fick jag äntligen rida Connie igen!
Har inte gjort det på hela sommaren...
 
Jag kom till stallet vid tio och ryktade henne noggrant och myste med henne. Hon fick stå i spiltan idag, bra för henne att göra det också, annars har jag alltid henne i spolspiltan. Hon skötte sig jättebra (men Mickey var ju inte där), och var som vanligt hur go som helst. Världens goaste!
Jag har ju varit lite nervös över att få rida henne då det är ett par till i nya gruppen som vill rida henne. Jag var helt inställd på att få rida någon helt annan häst, förhoppningsvis någon jag tyckte om. Vi var  tre stycken som ville ha henne, så vi lottade - och guess what?
 
Hon var lite småseg när vi skrittade fram, men hon brukar komma igång. Vi red ute i paddocken så jag lät henne titta lite när vi skrittade fram. Sedan när vi tog tyglarna och började känna på hästarna var Connie riktigt duktig. Hon tog bettet självmant och jag behövde bara lirka lite för att hon skulle höja ryggen. Jag fick alltså mest fokusera på att få fram henne för skänkeln. När vi skrittade och travade fram var hon också lite seg, men mjuk och fin i munnen. Hon ville verkligen göra vad jag bad henne om, det märkte jag, så det jag fick jobba på var bjudningen. När vi travat fram en stund tyckte Helen att jag skulle låta henne sträcka ut så att hon kom igång - så jag fattade galopp och lät henne galoppera på - och då vaknade hon! Hon brukar vakna när hon får galoppera. Hon längde på steget och böjde på halsen. Duktig ponny!
Hon var jättefin i galoppen också, sänkte nacken och höjde ryggen. Hon blev till och med lite föör pigg emellanåt, haha. Vi avslutade med en liten runda i skogen, hon fick gå på långa tyglar och hon tyckte nog att det var riktigt skönt. Hon gick med öronen spetsade och var jättegldad!
 
Jag är jättenöjd, det var första passet på terminen, och hon skötte sig jättebra. Framstegen vi gjort har hon inte glömt, och hon är riktigt samarbetsvillig.
 
Har tyvärr inte några bilder från passet, men bjuder på en som jag tog innan.
Världens finaste ponny!



0 Kommentarer till "Så glad!"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0