Glad ponny i snön

Som sagt drog Agneta av Rockys skor + slipade till hovarna idag. Han var jätteduktig om man jämför med hur han var när han skoddes första gången. Då var han nervös, steppade runt och ville inte att hovslagaren skulle hålla i hovarna på honom. Dock blev han lugnare till slut - men idag var han lugn och fin nästan hela tiden!
 
Igår var Ingvar och mamma i stan (med Ingvars bil) och handlade - med hem kom då ett reflextäcke från Jacson och reflexer till benen. Jag red med ländtäcket idag och det fungerade toppen! Det var mjukt fodrat inuti så Rocky frös inte, det var också lätt att ta på och av - och vi syntes på lång väg!
Jag red på fältet och både jag och Rocky tyckte att det var jätteroligt! Rocky var fin för det mesta men kunde helt plötsligt lägga in ett bocksprång eller försöka springa iväg. Helst ville han nog galoppera runt som en galning hela tiden - men han fick nöja sig med lite race, haha... Jag tränade mycket på övergångar och galoppfattningar. Han tyckte det var lite jobbigt i snön - men oj, vad fin han blev!
 
Det var också otroligt skönt att slippa styltor, det tyckte nog både han och jag. Mamma tyckte dock att det var för kallt och blåsigt för att gå ut, så hon fotade från huset... 



3 Kommentarer till "Glad ponny i snön"
Mummy skriver:

Fina ni är tillsammans! Snygga och väl synliga dessutom :-) Tur vi har världens bästa Ingvar, som alltid ställer upp :-)

Datum: 2012-12-09 Tid: 14:51:51
Amanda - vinn ett par ridstövlar! skriver:

vad mysigt det ser ut :)

Datum: 2012-12-09 Tid: 18:57:12
Bloggadress: http://lifeofshowjumping.com
Linnea Knuthson Johansson skriver:

Fin blogg :)

Datum: 2012-12-18 Tid: 09:37:45

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0