Måndag, 17/12

Idag är det exakt en vecka tills julafton! Helt sjukt, det har verkligen gått fort. Vårt jullov börjar på fredag (har avslutning på torsdag) men det känns typ som höstlovet slutade förra veckan eller något...
 
Idag kom jag hem lite innan tre. Var jättetrött idag så jag somnade en stund på bussen, haha. När jag kom hemvar inte mamma hemma så jag värmde lite mat från igår och sedan gick jag ut i stallet. Fixade klart allt och tog sedan in Rocky. Pysslade om honom lite och sedan skrittade jag ut till fältet. Det var dock blött på nästan hela fältet - lerigt och äckligt. Jag red inte alls länge, cirka 20 minuter kanske? I alla fall skrittade jag fram honom ganska länge och när jag kortade upp tyglarna och började jobba med honom flyttade jag honom lite åt sidan, gjorde halter och ryggade. Sedan travade jag honom och till slut blev det även lite galopp. Fattade från både skritt och trav för lite repetition och han var jätteduktig. Lyssnade fint på alla hjälper och var mjuk och fin.
 
Imorgon och på onsdag vilar han (som det ser ut just nu) och sedan rider jag honom torsdag, fredag. Han får nog vila på lördag och sedan rider jag på söndag. Jag börjar vid tio på torsdag så då rider jag innan skolan börjar. På fredag rider jag ut när det är ljust - har inte ridit ut på någon vecka nu.
 



4 Kommentarer till "Måndag, 17/12"
Olivia Gustavsson skriver:

sv. visst är det!

Datum: 2012-12-17 Tid: 21:27:22
Bloggadress: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Erika skriver:

Sv.
Tack :D

Datum: 2012-12-17 Tid: 21:57:54
Bloggadress: http://eriikapettersson.blogg.se
Mummy skriver:

Å snart blir dagarna längre...blir lite längre ridpass då :-) Tänk, om två veckor firar vi nyårsafton - tror du 2013 blir lika händelserikt som 2012?

Datum: 2012-12-17 Tid: 22:56:10
Sara skriver:

sv: tack tack! :) Nej fota i ridhus är inte helt lätt alltid.. i alla fall inte om det är halvkass belysning som i vårt

Datum: 2012-12-17 Tid: 23:01:06
Bloggadress: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0