Vilken dag!

Vilken dag det blev igår! Jag och mamma var inställda på en mysdag, med ett litet kalas för Clemmie... Min fot hade i alla fall förbättrats...

Kalaset var lyckat, mormor och Ingvar kom och mamma hade bakat. Clemmie fick också gott, så hon var väldigt nöjd. På kvällen cyklade jag och pappa lite och sedan käkade vi. När jag sedan kom hem möttes jag av en liten svart kattunge som satt på trappan och jamade. Hon var den goaste katt jag träffat (förutom vår egna, Lucille) och jag kunde bara inte lämna henne där ute i regnet...

Vi gav henne lite mat, för hon var helt utsvulten (men annars väldigt välskött) och sedan gick jag runt lite i kvarteret med henne och knackade på hos lite folk för att se om dem kände igen henne - eller kunde ha henne tills ägaren dök upp. Det gav inte mycket, och hon följde med hem igen (hon gick lös hela tiden). Vi kunde egentligen inte ta henne, men jag lyckades få mamma att gå med på att ha henne på mitt rum - egentligen i bur, men hon går lös här nu... Vi har ju en helt kattgalen hund, och en lite ogästvänlig katt - så vi vet inte vad vi ska göra med henne.

Hon har fått mat och vatten, sovit med mig i min säng hela natten, och går runt och spinner nästan hela tiden - så hon är ganska nöjd just nu. Vi har också ringt polisen och satt upp lapp på Maxi, så nu har vi gjort allt vi kan - vi satte på henne ett halsband också.




1 Kommentarer till "Vilken dag!"
julia skriver:

Vad söt den e! Den e nästan lika söt som våra (8st) ;) bra att ni tog hand om henne:) /julia

Datum: 2012-07-30 Tid: 14:32:30

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0