Betet

Eftersom att jag presenterat mig själv och Connie, kan jag väl börja blogga på riktigt nu...?
 
I torsdags så var lägret slut och då skulle storhästarna ridas till betet. Connie ska också gå på bete hela sommaren eftersom hon inte är köpt. Så jag skulle rida henne dit!
På morgonen när jag kom dit var klockan inte mer än sju. Connie stod i hagen och gick runt och gnäggade, precis som om hon undrade om alla skulle överge henne! Jag tyckte jättesynd om henne, men när jag kom så kom hon fram till mig, och jag tog in henne från hagen och ställde upp henne i spolspiltan. Jag kunde inte ställa henne i hennes vanliga spilta (hade jag nog inte gjort ändå) för dem som jobbar i stallet höll på att rensa hela ponnystallet - både det lilla och det stora.
 
Connie var jättegosig och stod och njöt mer än vanligt när jag borstade henne. Egentligen så skulle man bara borsta av dem och kratsa hovarna, men jag kom tidigt för att kunna pyssla om henne lite extra. Sedan så kom Jossan som skulle rida Mickey.
När klockan var ungefär tio i så började vi att sadla och tränsa, och sedan ställde vi upp hästarna precis utanför stallet och satt upp. När alla hade fixat med stigbyglar, sadelgjord och vi hade bestämt hur vi skulle rida så kunde vi ge oss iväg. Vi red så mycket vi kunde på gräs, eftersom att ingen av hästarna hade skor.
Connie skötte sig helt otroligt bra hela rundan, hon skyggade eller tramsade inte för något, och hon var så himla glad!
 
När vi kom fram till betet (typ tre timmar senare) och släppte dem så rusade hon genom hela hagen - och sedan ställde hon sig och betade. Jag blev nog lika lycklig som hon av att se henne så glad.
 
Resten av veckan så har jag inte gjort något speciellt, Hanna firade midsommar med oss och sov över. Jag och mamma körde upp till betet också, och hälsade på hästarna och fotade lite. Jag blev jätteglad när Connie lyckades slita sig från gräset och komma och hälsa på mig...!
Annars så har ju vädret varit väldigt dåligt så jag har bara legat hemma och slappat.
 
Lite bilder från betet:
 

Unique & Spotlight
 
Tänkte sticka dit någon gång i veckan också, om vädret blir lite bättre...



1 Kommentarer till "Betet"
Mummy skriver:

Fina bilder - fast de är tagna med min kamera... Hoppas det blir lite sol o värme snart, även om det är mysigt med regnväder. Man kan ju göra liiite annat än mysa (slappa) på sommarlovet ;-) Kram <3

Datum: 2012-06-25 Tid: 10:00:59
Bloggadress: http://www.bloggis.se/clemmie

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0