Helgen

Hoppsan, denna helgen har det inte blivit så mycket bloggning, hehe. Har haft fullt upp hela dagarna, så bloggen har helt enkelt fått läggas åt sidan lite grand.
 
Lördag
Jag släppte som vanligt ut hästarna och mockade, sedan tog jag in Rocky och red honom i paddocken. Han var likadan som i fredags - gick i sin egna lilla bubbla och struntade fullständigt i vad jag gjorde. Det släppte lite i högergaloppen, men inte mycket. Jag tog något skuttoch han bara drog iväg, lyfte knappt på benen. Sedan kom Agneta ner och hjälpte mig. Jag galopperade igång honom ordentligt, på långsidorna ökade jag och på kortsidorna tog jag tillbaka honom. Han blev lite tjafsig emellanåt och ökade inte galoppen så som jag ville. Jag satte på mig ett par sporrar och till det ett dressyrspö. lyssnade han. Jag jobbade enbart på att han skulle lyssna på alla mina hjälper. Bli mjukare och ta mjukare i bettet. Hoppning kunde han glömma. Jag jobbade främst med traven, ökade och minskade lite. Sedan började jag göra halter, rygga ett par steg och sedan fram i trav. Han skulle lyssna direkt och efter ett tag gjorde han det. Emellanåt fick jag lägga till spöt eller trycka till lite med sporrarna, men det behövdes som tur var inte så mycket. Han blev ganska tjafsig när han förstod att jag menade allvar. Nu skulle han faktiskt jobba, inte bara lulla runt som en ridskolehäst eller något. ^^
Galoppen var lite jobbig, så något bakben flög - men han blev faktiskt fin. Ska fortsätta med samma sak och han ska lyssna på mig. Agneta satt upp lite grand och kände på honom. Han var lite tjafsig men gav efter och blev fin.
 
Efter det skrittade jag honom länge och sedan släppte jag ut honom.
Sedan direkt till ridskolan för ett lyckat ridpass på alltid finaste Connie. Hade kvar sporrarna, och det fungerade mycket bättre. Hon tog skänklarna och blev mjukare både i kroppen och i munnen. Svår övning för Connie då det var mycket små volter, men hon kämpade på bra och var jättefin. Sista galoppen lossnade hon ordentligt och var superfin! 
 
Sedan åkte jag till Linn och fotade henne och Zadd. Åh, vad fina de är!
Fotade henne oh Junior också, men det var så mörkt så de bilderna blev inte bra. När vi kom hem åt vi, och sedan skulle vi kolla på Eclipse. Jag såg typ en halvtimme och sedan somnade jag, haha. Sov till lite över elva - så skönt!
Är dem inte grymt fina?
 
Söndag
Vi sov som sagt till elva, sedan åt vi frukost och fick sedan skjuts till stallet. Linn skulle åka på träningstävling med fina Madeira, och jag skulle följa med och fota. Vi gjorde vid henne, lastade och åkte iväg. När vi kom fram parkerade jag mig med Linns kamera och fotade. Många duktiga som tävlade, många olika ponnyer och hästar. Roliga att fotografera! Sedan skulle Sara starta Jonte. De var jätteduktiga - både i 70 och 80, felfria med grymt fina rundor! När det var Linns tur var Madeira övertaggad och drog med sig ganska många bommar. Hon var jätteduktig, men han inte få upp frambenen riktigt. Samma sak i andra klasser. Bara att lära henne att omvandla den otroliga energin till att fokusera mer på hindrena. Linn var förövrigt jätteduktig med henne.
Sedan åkte vi tillbaka, lastade av Madeira och hon fick komma in och äta. Fixade till Zadd, och sedan åkte vi tillbaka till Linn och jag åkte hem. Snälla Agneta hade redan mockat och tagit in hästarna, så jag kunde duscha & äta direkt.
 
 
Jätterolig helg med goa Linn, hoppas ni också haft en bra helg!



7 Kommentarer till "Helgen"
Linn Sänneskog skriver:

Tack för en supermysig helg! <3

och tack för alla komplimanger goa du! <3

Datum: 2012-11-25 Tid: 21:21:36
Mikaela skriver:

Tjohej, var det du som fotade i annelöv idag? Fotade du fler än dina vänner?

Datum: 2012-11-25 Tid: 21:55:09
Bloggadress: http://mmajk.webblogg.se
Maja skriver:

Sv: Visst är han ! Han tackar nog. :)

Datum: 2012-11-25 Tid: 22:04:20
Bloggadress: http://majawallstrom.blogg.se/
mikaela skriver:

han är brun, arab, grönt schabrak o grön väst på mig. vi hoppade bara 70cm klassen. :)

Datum: 2012-11-25 Tid: 22:42:57
Bloggadress: http://mmajk.webblogg.se
amand skriver:

SV: tack detsamma fina du ! Ser att du rider, har du egen häst :) ?

Datum: 2012-11-25 Tid: 22:55:13
Bloggadress: http://paam.blogg.se
Sara Hermansson skriver:

Sv: tack desamma :D

Datum: 2012-11-25 Tid: 23:06:55
Bloggadress: http://sarahermansson.se
Sara Carlsson skriver:

Sv: hihi, han tackar och bockar ^^

Datum: 2012-11-26 Tid: 01:06:55
Bloggadress: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0