Nästa inköp..

.. är redan planerat. Inte när det ska införskaffas, men vad som ska införskaffas är bestämt.
 
Det första är en så kallad "Tastie Refill". Som en saltsten fast med smak (finns i äpple, hallon och morot), jag ska köpa den med äpplesmak då han är helt galen i allt med äpplen... Det var när han skoddes som jag kom på att jag både vill och behöver en till Rocky. När han skoddes fick jag stå och nästan mata honom med små bitar äpple. Därför blir det mycket smidigare med en "Tastie Refill", för då kan han stå och slicka på den under hela skoningen. På så sätt kopplar han bort att det är lite läskigt och fokuserar på godiset. Tror därför att han kommer kunna slappna av, och se skoningen som något positivt.
 
Det andra är en grimma. Jag har redan två-tre grimmor som han kan ha; den blåa vi fick till, en svart "basic grimma" och lädergrimman. Lädergrimman kommer jag dock bara ha på tävling eller annat speciellt, därför ska en till införskaffas. Jag har redan bestämt vilken - en röd från Claridge House. Han har inte längre grimma i hagen, men jag vill ändå ha ett par stycken grimmor att väla mellan, av olika anledningar. De kan gå sönder, man vill inte slita på vissa osv. Den vi fick till har han haft nu, och den har han sedan igår haft i hagen, vid hantering (uppbunden, in och ut från hagen) och lite grand i boxen när jag byter täcke. Den är ganska sliten och smutsig, och jag ska byta inom kort. Hans "pyjamastäcke" är ett blått fleecetäcke med vit och röd kant (och rött spänne fram). Därför vill jag ha en röd grimma, och jag har tittat på de här grimmorna innan. 
 



0 Kommentarer till "Nästa inköp.."

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0