Uteritt med lilleman

Idag gav jag, Rocky och Agneta (som har Fjällma, Hoppan och Nitendo) oss ut i skogen, för Agneta skulle visa några fina ridvägar för mig. Emellanåt lämnade vi stigarna och red i ganska grov terräng - och Rocky var superduktig genom hela turen! Han var jätteglad och gick med öronen spetsade. Jag behövde rida förbi en vattenpöl som låg tvärs över stigen, och han hoppade över utan att tveka! Min duktiga ponny!

När vi kom ut från skogen och inom synhåll för hagarna, och Rocky fick syn på sina kompisar gnäggade han högt, och fick genast svar från Hoppan. När vi red mot stallet följde vi hagarna, och då gick Hoppan (och Nitendo) på andra sidan staketet och gnäggade. Det är roligt att dem verkar ha blivit kompisar!

Nu är Hoppan brunstig, dock, så vi väntar ett par dagar med att släppa ihop dem då vi inte vill riskera något (Rocky kastrerades tidigt, men vi vill inte riskera något med Hoppan). Rocky är så nöjd och glad med sin hage ändå, så det gör nog inte honom något.
 
Det var så sjukt kallt, så jag tog tights under ridbyxorna, och extra tjock ridjacka - så jag ser lite... stor ut, hehe.

Leende ponny, haha.



0 Kommentarer till "Uteritt med lilleman"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0