Ängen med Connie

Igår red jag en pigg, glad och lite stark ponny vid namn Connie...
 
Jag kom lite senare än vanligt, så jag han inte rykta henne, så istället gick jag in till henne och myste med henne. Jag passade också på att trickträna lite med henne. Hon var jätteduktig! Hon försökte verkligen, och ville göra rätt.
 
Det var fint väder så vi red ut på ängen. Vi jobbade med att få hästarna mjuka och låga i formen. Connie blev som vanligt jätteglad när hon fick komma ut - hon blev pigg och gick med öronen spetsade. Söta, lilla ponny!
 
Connie var riktigt fin, men hon ville dock inte riktigt ta bettet i höger varv. Hon brukar vara lite stel i höger, så det får vi jobba på. Galoppen var dock helt underbar - hon var så sjukt fin! Hon hade ett mjukt stöd mot bettet och jag kunde för ovantlighetens skull korta galoppen ganska mycket!
 
Vi jobbade mest i trav, och växlade mellan att sitta ner och att rida lätt. Connie var jättefin i formen och hade mjuka, lätta steg - men hon ville som sagt inte riktigt ta bettet i höger varv. I slutet mjuknade hon något, men vi fortsätter jobba på det!
 
Hon blev lite stark emellanåt, men jag föredrar att rida henne när hon är mer framåt - för då kan jag hålla tillbaka henne. Då bär hon sig på ett helt annat sätt och blir mycket mjukare i kroppen.
När hon blev lite väl stark gjorde jag halter. De första gångerna lyssnade hon inte riktigt och drog emot lite, men sedan gav hon efter och stannade. Jag försökte få henne att mjukna i munnen och sänka nacken när hon stod stilla, för då börjar hon liksom steppa omkring och dra upp huvudet och riktigt "stoa" sig...
 
Bild från idag, dock är hon ur form på bilden, och jag har dålig sits - men den är ganska fin ändå!
Förhoppningsvis kommer det fler bilder, ska lägga upp dem då.



0 Kommentarer till "Ängen med Connie"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0