Fina Jonte

I söndags följde jag med Sara till hennes ponny Jonte. Dem har flyttat honom till ett annat stall och det märks hur mycket bättre han trivs där. Jag har inte ridit honom på nästan hela sommaren, men han var riktigt fin!
 
Vi började värma upp lite lätt och han kändes ganska fin, i alla fall i skritten. Sara gjorde "bommar" i sanden som vi skulle trava över, och det var på en ganska liten volt. Jonte var jätteduktig i båda varven och verkade tycka att det var riktigt kul. När vi skulle galoppera gjorde vi en större volt men en volt där han ändå skulle behöva samla sig lite. Höger galoppen gick jättebra, men han har lite svårare för vänster. Den gick också bra, men det var inte riktigt samma flyt i den.
 
Jag red bara i cirka tjugo minuter, sedan red Sara och gjorde lika dant. Jag och Sara var båda jättenöjda med honom. Jag har ju som sagt inte ridit honom på länge - men så fint har han aldrig gått tror jag, i alla fall inte i galoppen. Det är synd för mig, men tur för Sara att han inte är en d-ponny...
 







0 Kommentarer till "Fina Jonte"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0