Framtidsplaner

Just nu letar jag häst för fullt. Det går upp och ner, har provat några och ska prova fler. Hittar rätt snart, hoppas jag.
 
Mina planer för framtiden är såklart att köpa en ponny som jag kan utvecklas tillsammans med, för att sedan komma ut och tävla lite. Tävling är inte mål eller prioritering nummer 1, men det är ett mål jag satt upp, när jag faktiskt har en ponny.
Jag kämpar i skolan, jag vill klara terminen med bra - inte okej, eller hyfsade - utan bra betyg.
Jag vill göra något utav livet. Kanske med hästar, kanske något helt annat.
Att köpa storhäst finns inte i planeringen, jag tänker njuta av ponnytiden. Men när jag fyllt 18 får jag inte tävla avdelning A längre och placera mig, och jag kommer bli ganska lång. Jag vet inte hur jag kommer göra då, men antagligen behåller jag min ponny och kanske skär ner lite på ridningen. Rider lite lättare kanske, men jag vet inte om jag kommer klara av att sälja. Sälja sin bästa vän? Nej. Det skulle jag inte klara av.
Men storhäst finns just nu inte på kartan - inte på långt håll.

När jag köpt min ponny slutar jag på ridskolan, jag rider ut terminen och får sedan förhoppningsvis ha Connie i sommar.
Jag kommer ha fullt upp, ta hand om hästarna (finns ju fler på gården), rida min egen häst, kompisar - skola och läxor. Jag kommer att få kämpa för att få ihop det, och det vet jag - men det är jag villig att göra. Att ha hästar och bo på gård har varit min dröm så länge jag kan minnas.



2 Kommentarer till "Framtidsplaner"
Julia skriver:

va kul att du ska köpa en häst!
har alltid velat ha det :P

Datum: 2012-09-17 Tid: 22:03:57
Bloggadress: http://monty.blogg.se
Mummy skriver:

Visst är det underbart när man kan leva sin dröm :)

Datum: 2012-09-18 Tid: 13:24:36
Bloggadress: http://www.bloggis.se/clemmie

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0