Mys

Har haft lite lördagsmys med mamma och hundarna ikväll. Kollat film och bara tagit det lugnt. Det blir mycket att göra med flytten, och det ska bli skönt när vi väl är där - och har packat upp allting också.
 
Nu sitter jag i sängen med datorn, hör regnet smattra på rutorna. Bara myser, bara jag och Clemmie.
Bara tänker på livet, liksom. Det är sjukt mycket som hänt på bara ett par månader. Hade någon sagt att jag inom en snar framtid skulle flytta till en gård och skaffa häst, hade jag bara skrattat åt det och sagt att det var omöjligt. Men det är faktiskt det som ska hända, även om jag inte riktigt fattat det än...
Jag hade inte heller trott att vi skulle få ännu ett tillskott i familjen - en viss liten dam vid namn Maya.
Men det har vi! Tänk att livet kan förändras så drastiskt, det är galet egentligen. Men jag bara flyter med, tar livet som det kommer och gör det bästa av det. Jag vet inte om jag kan kalla mig perfektionist, men jag vill nästan alltid ha koll över saker och ting. Nu har jag fått börja släppa det, liksom. 
 
Jag har lärt mig det av livet - att man måste uppleva motgångar för att uppleva framgång och lycka. Jag hade en svår period ett tag, mycket togs ifrån mig - men jag hade både familj och vänner som stöttade mig genom det. Nu känns det som att det går uppåt, det flyter på. Jag har inga förväntningar eller krav på hur vårt "nya" liv kommer se ut, utan jag ser hur det blir, helt enkelt. Men såklart har jag förhoppningar, om att kunna komma hem från skolan och mötas av min lilla ponny som står i hagen. Kunna gå ut i stallet när man vill och bara mysa med hästarna, eller gå ut i hagarna och mysa med dem. Jag har i hela mitt liv drömt om att kunna vakna upp och kunna se hagar utanför fönstret. Egentligen hästar också, haha - men det lär inte vara ute när jag vaknar, eftersom jag antagligen sköter utsläpp...
 
Jag har bott i Helsingborg i hela mitt liv. Jag levde mina första år på Raus Södra, i ett radhus. När jag var fem flyttade vi till ett annat av dem husen. Kan man ens kalla det för flytt? Jag bytte skola när jag gick i ettan, till en skola närmre havet. Den skolan har jag gått på ända tills nu. Träffat goa, underbara människor som jag nog aldrig kommer glömma.
Poängen är att jag inte är van vid så stora förändringar - att det händer så mycket på en gång. Nu förändras mitt liv fullständigt - vi flyttar till en annan stad, jag byter skola. Känner ingen som går på den skolan, men förhoppningsvis träffar jag nya, goa människor. Jag kommer också sluta på ridskolan - för att få min högsta dröm uppfylld. Min egna häst. 
 
Men jag är öppen för alla de förändringar som kommer ske. Som sagt tar jag allt som det kommer och ser sedan var jag hamnar. 



2 Kommentarer till "Mys"
Mummy skriver:

Så här är livet! Ups and downs :-) Vi har tur som får leva vår dröm... Sen tycker jag att det är otroligt BRA skrivit för en tjej på tolv år - så det så! Så här bra text, både innehållsmässigt och grammatiskt, är det inte många vuxna som fixar. Så stolt över min duktiga tjej <3

Datum: 2012-09-23 Tid: 09:37:46
Daniela skriver:

Hejsan!
Är allt bra?

Kika gärna in på min blogg om du får tid över, tror du kommer gilla den :)

Svar: Jättebra blogg! :)
Andrietta Svärdh

Datum: 2012-09-23 Tid: 20:43:43
Bloggadress: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0