This or That

Tänkte skriva ett litet "This or That" inläggg. Det gjorde jag i sommras, när jag var i Norge också, men nu blir det såklart andra alternativ osv. Bara för att ha lite variation på bloggen!
 

Skogsmulle/SM

Där kan jag inte välja något, tror jag. Jag ligger någonstans mellan, men till slut så hade jag nog valt SM. Har man en bra ponny som gillar att tävla (och man gör det själv) så kan man satsa, men jag tycker att det är viktigt med skogsturer. Dels för att det stärker hästens muskler, och dels för att den ska få komma ut ibland och bara ha det mysigt. Sen är det ju dock inte bra för hästar att bara gå i skogen - om det inte är en gammal eller skadad häst, såklart - det är individuellt. 
 
 
Putsa sadel/Putsa tränset

Där skulle jag nog välja att putsa tränset. Det är klart man putsar sadeln också, men jag putsar oftast tränset (Connies just nu). Sadeln putsar jag när jag har tid över, eller när jag inte gjort det på länge - man måste ju vara rädd om utrustningen. Men tränset sitter direkt på hästen, är det smutsigt eller tårrt, eller vad det nu är - kan hästen få skav. Sadeln ligger ju på ett schabrak eller en vojlock (och i vissa fall en padd också) men tränset sitter direkt på hästens huvud. 
 
 
Facebook/Instagram
 
Där hade det nog fått bli Facebook, haha. Jag är inte inne på Facebook 24/7 precis, men oftare än Instagram. Jag är flitig där också, men föredrar nog Facebook. Följ mig gärna på Instagram förresten - andriettajosefin!
 
 
Väla/Hööks
 
Omöjligt att välja! Jag älskar att shoppa, och speciellt på Väla, men att shoppa hästgrejer är också jättekul! Nu när vi ska köpa häst prioriterar jag dock Hööks främst, eftersom vi måste ha lite saker.
Det är synd att inte Hööks fanns på Väla, eller nej, förresten - då hade jag nog varit pank för länge sen...
 
 
Western/Engelsk ridning

Inte så svårt att välja. Jag har ridit "engelskt" i hela mitt liv, har provat på westernrinding ett par gånger men det är inte riktigt min grej.
 
 
Om du har några tips på lite "This or That", skriv gärna och tipsa!



0 Kommentarer till "This or That"

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0