Ny häst

Idag gick jag upp lite innan sju för att äta frukost och fixa mig. Sedan gick jag ut i stallet, släppte ut hästarna och mockade till Rocky och Fjällma. Jag fyllde på vatten, satte maten och mätte upp hösilaget. Sedan hämtade jag mina träns, tyglar, bett, martingalen och min förbygel och tog med det in. Nästan hela förmiddagen gick till att putsa allt och rengöra betten. Jag åt lite lunch emellan och efter det gick jag och mamma tillsammans med hundarna och satte oss ute i solen. Den var fint väder så det var mysigt att sitta och putsa allt! 
 
Jag red inte förrän på kvällen, vid halv sju ungefär, det var sjukt fint väder så jag red bara i en tunnare jacka. Eftersom den nya hästen kommit var Rocky hälften hingst, haha! Inne i stallet gnäggade han hela tiden, stod inte stilla och var allmänt fjöntig. När jag red var han lite ofokuserad i början men han blev bättre ganska fort. Jag red som en evighetsbana med mycket galoppfattningar, halter, övergångar och främst samling i både trav och galopp. Det gick super och Rocky var lika glad och positiv som igår! Lite tjafsig blev han när det blev lite jobbigt med det gick över snabbt och sedan blev han ännu finare. Roligt!
 
Jo, den nya hästen kom i förmiddags. Taverna heter hon och hon ska bo här till hösten. Taverna och hennes föl gick på sommarbete här förra sommaren och nu har dem inte kunnat skilja henne och fölet åt - därför ska hon bo hos oss. Hon verkade trivas super, hon sprang runt och busade i hela hagen och gnäggade hela tiden åt de andra hästarna. Hon kommer alltid och hälsar, och såklart är Nitendo helt nerkärad, haha! 
Är hon inte sjukt fin?



1 Kommentarer till "Ny häst"
Mummy skriver:

Ha, ha - hon kanske adopterar Nitendo i brist på sitt egna föl;-) Fast Nitendo har nog helt andra tankar om det...

Datum: 2013-04-01 Tid: 21:38:11

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0