Helg full av hästar

Kom inte på någon vettig rubrik, men det kändes bättre än att skriva dagens datum, haha. I alla fall - hej på er, hoppas ni haft en bra helg!
 
Dagen började med att jag och Josephine gick upp lite innan åtta, vi åt frukost och fixade oss och sedan gick vi till stallet. Vi hjälpte hennes pappa med stallet - vi släppte ut hästar, mockade och Josephine travade av en utav hästarna. Sedan fixade vi Gwynfor och Josephine red honom i ridhuset. Dock såg han lite tjafsig ut och Josephine kände själv att det inte gick så bra. I alla fall mjuknade han lite så vi byggde fram ett litet hinder som hon hoppade några gånger i varje varv.
 
Sedan gick vi bort till galoppbanan och Josephine skulle då börja. Hon skulle känna på underlaget, trava och galoppera om det var mjukt. Jag väntade och efter ett tag började jag höra typ skrik och typ "väääntaaa!". Sedan såg jag en jätteglad Gwynfor komma travades i full fart runt hörnan med Josephines en bit efter, hållandes i tyglarna. Det såg så roligt ut att jag typ exploderade, haha! Jag visste inte ens om Josephine skrattade eller grät men det såg så kul ut att jag inte kuna sluta skratta heller. Hon berättade att han hade stuckit och sedan tvärnitat för att ett rådjur kom. Då hade Josephine tappat stigbyglarna och Gwynfor hade bockat av henne, men hon hade landat mjukt och lyckats hålla kvar honom. I alla fall satt jag upp och tog ett varv jag också. Jag hade alldeles för långa stigläder men det gick bra ändå. Först travade jag och sedan fattade jag galopp. Han stack först och när jag fick kontroll på honom bockade han och stack igen, sedan gjorde han detsamma när jag började få tillbaka kontrollen men då fungerade inte bockningarna utan jag kunde hålla honom. Jag kände igen de där bockningarna, jag märkte det inte förrän då men han är himla lik lilla Timon att rida.
 
Sedan hämtade mamma oss, vi åt lunch och sedan fixade vi Rocky och red ut en runda. Han var inte alls sig själv idag, varken från ryggen eller från marken, han var typ stressad. Något fel var det men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad, han hade väl kanske en dålig dag. Jag red inte så länge men sedan red vi till fältet och Josephine red honom. Han var som sagt inte som vanligt men hon var ändå duktig med honom. När vi var klara fick Rocky stå i stallgången när vi fixade stallet och när vi var klara släppte jag in honom i boxen. Sedan tog vi in de andra hästarna och gick hem. Josephine åkte hem vid sex tror jag och nu under kvällen har jag kollat på Ponnyakuten, ätit kvällsmat, duschat och nu bloggar jag. Ska kolla på något avsnitt av PLL och sedan lägga mig tror jag. Ha en bra kväll!
Gammal, suddig bild men söt ändå.



2 Kommentarer till "Helg full av hästar"
Josephine skriver:

Jätte kul var det! Måste göras om(:

Datum: 2013-02-03 Tid: 21:18:16
Bloggadress: http://jfDressyr.devote.se
Mummy skriver:

Härlig hästhelg - roligt med Josephine som bor så nära också :-)

Datum: 2013-02-03 Tid: 22:29:03

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0